سونامی خروج سرمایه‌گذاران از بورس/ این نمادها بیشترین رکورد خروج پول را ثبت کردند

همزمان با ریزش مداوم شاخص کل برخی نمادهای بورسی رکورددار خروج پول حقیقی شدند.

به گزارش اکونگار بورس در دو هفته اخیر روزهای دلهره‌آوری را برای سرمایه‌گذاران رقم زده است، به گونه‌ای که خروج پول حقیقی در هفته‌های اخیر به رکورد تازه‌ای دست یافت. 

تشدید خروج سرمایه از بورس/با روند فعلی چیزی از بازار باقی نمی‌ماند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روز شنبه، در اولین روز کاری هفته گذشته، بورس با خروج ۲۷۲ میلیارد تومان پول حقیقی همراه شده است. 

در روز یکشنبه وضعیت کمی بهتر شده و ۱۷۶میلیارد تومان پول از بازار خارج شده است. 

تداوم ریزش شاخص کل به خروج پول حقیقی دامن زده و برخی نمادهای شاخص ساز در ماه‌های گذشته به نمادهای منفی ساز تبدیل شده و رکورد خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند. 

درحالیکه بازار ساز روز سه شنبه به صورت مستقیم وارد عمل شد و خبرهای مثبتی در رابطه با احتمال تغییر مالیات‌های شرکت‌های بزرگ بورسی قوت گرفت، بازهم بی‌اعتمادی حقیقی ها به بازار موج می‌زد و در آخرین روز کاری هفته گذشته حدود ۲۶۰میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

به طور کلی، در هفته گذشته خروج پول حقیقی از بازار سرمایه نسبت به هفته قبل خود با رشد ۸۶درصدی همراه بود و در مجموع هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که در هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۲۶۸میلیارد تومان پول از بورس خارج شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که  نمادهای خودرو، فملی، وبملت، خساپا، فولاد، تاپیکو، جم پلین در روزهای مختلف هفته بیشترین خروج پول از بورس را به خود اختصاص داده‌اند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان