رقم صادرات فرآورده‌های بهداشتی ایران به همسایگان و آفریقا

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت کشور گفت: سالانه حدود ۲ میلیارد دلار فرآورده‌ آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ از ایران به کشورهای همسایه و آفریقایی صادر می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای سلامت و دارو؛ محمدرضا بحیرانی، عضو کمیسیون اقتصاد سلامت کشور گفت: ایران جایگاه مطلوبی در صادرات فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ها در منطقه دارد و کشورهای همسایه و آفریقایی استقبال زیادی از محصولات ایرانی دارند. این امر نشان‌دهنده مقبولیت و توانمندی کشور در عرصه بین‌المللی است.

او ادامه داد: فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده‌ها جنبه پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارند و مقدم بر درمان هستند و لازم است در حوزه پیشگیری، دولت سرمایه‌گذاری بیشتری کند.

بحیرانی افزود: بحث عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور معضل بزرگی است که سلامت مردم را به خطر می اندازد و بار هزینه‌های ناشی از بیماری‌ها را زیاد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصاد سلامت کشور گفت: بر اساس گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار فرآورده آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق می‌شود و ضرورت دارد وزارت بهداشت و نهادهای مربوطه با نظام سلامت نظارت بیشتری بر این محصولات قاچاق کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد