جزییات طرح جدید بیمه ایران برای دوران سالمندی

عضو هیات‌مدیره بیمه ایران از طرح جدید این شرکت برای دوره سالمندی خبر داد و گفت: راه‌‌حل موثر برای برطرف کردن دغدغه‌‌ دوره سالمندی برای بیمه‌‌گذاران از اهدافی بوده که همواره در شرکت بیمه ایران به آن توجه شده که در این راستا طرحی را تدوین کرده‌‌ایم که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

به گزارش اکونگار؛ سید محمدناصر مبرقعی، عضو هیات‌مدیره بیمه ایران و رئیس شورای راهبردی بیمه‌‌های زندگی، ضمن بیان این مطلب، سود قطعی مشارکت در منافع بیمه‌‌گذاران بیمه‌‌های زندگی بیمه ایران از محل اندوخته‌‌های سال۱۴۰۲ را ۱۶.۲۷‌درصد قطعی اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد بیمه ایران با حجم فعالیت گسترده‌‌ای که در حوزه بیمه‌‌های زندگی دارد و به دلیل داشتن بالاترین سهم ذخایر ریاضی بیمه‌‌های عمر که نشان از مانایی قراردادهای بیمه‌‌های عمر در بیمه ایران دارد، با این نرخ سود قطعی، به دو هدف کلیدی خواهد رسید.

او نخستین هدف را افزایش اعتماد بیمه‌‌گذاران برای تداوم بیمه‌‌نامه در سال ۱۴۰۳ و سال‌های بعد عنوان کرد و افزود: قطعا در سال‌های آینده، ‌سازوکار سرمایه‌گذاری از محل وجوه پس‌‌انداز در بیمه‌‌های زندگی به سمتی خواهد رفت که این ضرایب، ضرایب مولدتری باشد و خوشبختانه آیین‌‌نامه شورای عالی بیمه که اخیرا با تغییرات چشمگیری در بخش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه و نحوه عملیات بیمه‌‌های زندگی همراه شده، همه این موارد امید‌بخش برای افرادی است که بیمه‌‌های زندگی را برای سرمایه‌گذاری و تامین آتیه خودشان انتخاب می‌کنند.

مبرقعی ادامه داد: هدف دوم شرکت بیمه ایران از این نرخ سود قطعی، نزدیک‌‌تر کردن ضریب نفوذ بیمه‌‌های زندگی در کشور به استاندارد‌‌های جهانی است که این امر می‌تواند در سال‌های آتی محقق شود.

عضو هیات‌مدیره بیمه ایران در ادامه با بیان اینکه در فضای رقابتی حاکم بر صنعت بیمه، شرکت بیمه ایران همواره تلاش کرده تا طرح‌‌‌‌های نوین و توسعه‌‌ای را در خصوص بیمه‌‌های زندگی ارائه دهد یادآور شد: در سنوات گذشته در شورای راهبردی بیمه‌‌های زندگی در بیمه ایران سعی شده تا اقدامات نوآورانه در حوزه‌‌های بیمه زندگی با اولویت بالا اتفاق بیفتد. دراین راستا یکی از موضوعات مهم که بسیار مورد توجه قرار گرفت‌‌، راه‌‌حل موثر و کمک‌‌کننده برای برطرف کردن دغدغه‌‌ مقوله سالمندی برای بیمه‌‌گذاران است.

به گفته او، دوره سالمندی با تمام مختصاتی که دارد، نیازها و شرایطی را رقم می‌‌زند که با مهار دغدغه‌‌های معیشتی چه به لحاظ روحی چه‌‌ کیفیت زندگی می‌تواند سالمند را در وضعیت بهتری قرار دهد که ما با استفاده از تمامی ‌‌ظرفیت‌‌های آکچوئری محاسبات بیمه‌‌ای، طرحی را با همین موضوع در هیات‌مدیره و در شورای فنی و در نهایت در بیمه مرکزی ارائه کرده‌‌ایم که به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد. مبرقعی معتقد است که این طرح پاسخگوی بخش عمده‌‌ای از نیاز هموطنان که وارد دوره سالمندی می‌‌شوند خواهد بود. به نظر می‌رسد این تدبیری باشد برای بسیاری از افراد که بتوانند دوره میانسالی راحت‌‌تری را تجربه کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد