سیاست رفع تعهد ارزی پای صنعت کفش را می‌زند +فیلم

محمد ایرانی، رئیس اتاق قم در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق ایران و هیات نمایندگان اتاق قم، با اشاره به تولید بیش ۶۰درصد کفش کشور در استان قم، خواستار معافیت این صنعت از رفع تعهد ارزی شد.

به گزارش اکونگار، تولید کفش در کشورمان، حتی در شهرهایی که قطب تولیدی این محصولات هستند هنوز هم به‌صورت نیمه صنعتی و با ماشین‌‌آلات نه چندان جدید صورت می‌‌گیرد.

چالش‌های مختلفی مانند تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، مشکلات تحریم‌ها و بازارهای بین‌المللی بر سر این صنعت سایه انداخته است. از آنجایی که تولیدات نیمه صنعتی بخش مهمی از تولید کشور را در برگرفته است، عمده محصولات تولیدی و همچنین صادرات کشور متمرکز بر کفش‌‌های ارزان‌قیمت است. به عبارتی شاید بتوان گفت امروزه ارزان‌‌ترین کفش چرم دنیا در ایران تولید می‌‌شود. تولید ارزان‌‌قیمت به معنی ایجاد ارزش‌‌افزوده محدود بوده و نفع چندانی برای اقتصاد و جامعه در پی ندارد.

از سوی دیگر مشکل  سیاست رفع تعهد ارزی به یک چالش جدی برای صادرکنندگان این محصولات تبدیل شده است. 

به گزارش اتاق بازرگانی ایران، محمد ایرانی، رئیس اتاق قم در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق ایران و هیات نمایندگان اتاق قم، با اشاره به تولید بیش 60درصد کفش کشور در استان قم، خواستار معافیت این صنعت از رفع تعهد ارزی شد.

در ادامه ویدیوی صحبت‌های وی در حاشیه جلسه اتاق بازرگانی را می‌بینید. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار