ایران به بانک بریکس می پیوندد؟

عبدالناصر همتی درباره مذاکره با رئیس بانک توسعه جدید (NDB) بریکس توضیحاتی داد.

به گزارش اکونگار به نقل از مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: در حاشیه نشست سران بریکس در قازان روسیه، با دیلما روسف رئیس برزیلی بانک توسعه جدید (NDB) بریکس (رئیس جمهور اسبق برزیل) روند پیوستن ایران به این بانک و پیش نیازهای آن را مرور کردیم.

وزیر اقتصاد افزود: سرمایه مجاز اولیه این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار است و دفتر مرکزی آن در شانگهای چین می‌باشد و سه دفتر منطقه‌ای در شهرهای ژوهانسبورگ، سائوپولو و مسکو دارد.

حضور فعال ایران در رکن اقتصادی و مالی بریکس

وی ادامه داد: شرط استفاده از تسهیلات این بانک پیوستن به آن به عنوان سهامدار است.

همتی افزود: «بانک توسعه جدید» که نوعی معادل سازی «بانک جهانی» برای جنوب تلقی می‌شود، در حال حاضر دارای ۸ عضو برزیل، هند، چین، مصر، روسیه، بنگلادش، آفریقای جنوبی و امارات است.

وی اظهار داشت: هدف این بانک تأمین مالی پروژه‌های زیر ساختی و مرتبط با توسعه پایدار در کشورهای عضو بریکس و درحال توسعه است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: این بانک تاکنون به بیش از ۱۰۰ پروژه در حدود ۳۵ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف متناسب با اهداف بانک تسهیلات به کشورها تخصیص داده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد