بازنشستگان معترض در گفت‌وگو با "اکونگار":

کم کاری دستگاه‌های دولتی و قضایی در حق بازنشستگان/شکم گرسنه ما را کف خیابان می‌آورد

اعتراضات سریالی بازنشسته‌ها روز گذشته باز هم در چند شهر برگزار شد. فعالان بازنشسته‌ها روز گذشته به «صدور احکام متناسب‌سازی»، «بهبود خدمات رفاهی»، «تامین درمان رایگان»، «پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی» و «ایجاد امنیت در فضای کار» اعتراض کردند.

به گزارش اکونگار: روز گذشته (یکشنبه) همانند روزها و هفته‌های گذشته جمعی از بازنشستگان در شهرهای مختلف از جمله «شوش»، «اهواز» و «مشهد» تجمع قانونی و صنفی برگزار کردند. این بازنشسته‌ها با بیان اینکه دچار بحران معیشت هستند و مستمری‌ها جواب‌گوی هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد از بی‌نتیجه ماندن تجمعات مکرر خود در ماه‌های اخیر انتقاد کردند و معتقدند «صدای بازنشستگان شنیده نمی‌شود».

برخی از این بازنشسته‌ها مانند بازنشستگان شهرستان شوش که پیش از این کارگر «هفت‌تپه» بودند هنوز مطالباتشان را بعد از اتمام کار دریافت نکرده‌اند و همچنین همراه با سایر فعالان به «صدور احکام متناسب‌سازی»، «بهبود خدمات رفاهی»، «تامین درمان رایگان»، «پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی» و «ایجاد امنیت در فضای کار» اعتراض کردند.

در غیاب مسوولان استانی و دولتی روز گذشته «مرتضی مرعشی»، امام جمعه شهرستان شوش در بین معترضان حاضر شد و با شنیدن حرف‌های آنها قول داد که صدایشان را به مسوولان خواهند رساند. در ادامه این گزارش با یکی از فعالان بازنشستگی که در حضور امام جمعه صحبت کرده است گفت‌وگو انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

شکم گرسنه ما را کف خیابان می‌‎آورد

یکی از بازنشسته‌های شهرستان شوش که بارها در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع قانونی و صنفی انجام داده است در مورد دیدار روز گذشته که امام جمعه به محل تجمعات آمده بود، به‌خبرنگار «اکونگار» می‌گوید: «در طول ادوار گذشته، دستگاه‎های دولتی و قضایی به وظایفی که باید به‌خوبی عمل نکرده‌اند و این کم‌کاری باعث شده همواره تجمعات اعتراضی داشته باشیم. ما کاملا شرایط کشور و منطقه را درک می‌کنیم ولی هدف ما تنها مطالبه‌گری و رسیدگی به حقوق صنفی است و در مسایل سیاسی دخالت نمی‌کنیم و اجازه سوءاستفاده به رسانه‌های خارجی نمی‌دهیم. شکم گرسنه و عدم دریافت مطالبات بعد از بازنشستگی باعث شده تا به‌صورت سریالی تجمع انجام دهیم.»

او در همین مورد ادامه می‌دهد: «ما نمی‌خواهیم هر روز در مقابل فرمانداری تجمع کنیم. اگر قانون به‌درستی اجرا شود و حقوق کارگران و بازنشستگان طبق قانون پرداخت کنند کسی شاهد هیچ اعتراض و تجمعی نخواهد بود. قانون کار به‌خوبی پیش‌بینی اختلافات بین کارگر و کارفرما، کارگر و تامین اجتماعی و ... را انجام داده است. اگر ماده‌های قانونی اجرا شود دیگر دلیلی ندارد که دست به تجمع صنفی و اعتراضی بزنیم.»

این فعال صنفی در همین مورد اضافه می‌کند: «روز گذشته در حالی که امام جمعه در بین معترضان حاضر شد به‌نمایندگی از دوستان خطاب به او گفتم: به ما دائم می‌گویند که کف خیابان نیایید، مسوولان توجه داشته باشند که همه راه‌های مذاکره، گفت‌وگو و تعامل را دنبال کردیم ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و به‌ناچار کف خیابان حاضر می‌شویم. چرا قانون را اجرا نمی‌کنند. هرچند با نوع فعالیت مسوولان شرایطی به وجود آمده که همه چیز زیر سوال رفته است ولی هنگامی که شکم گرسنه باشد نمی‌توانیم در خانه بمانیم و اعتراض نکنیم. او هم در این دیدار سرزده قول داد تا مسایل صنفی ما را پیگیری کند.»

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد