خبر خوش برای کارگران ساختمانی/طرح پوشش گسترده بیمه کلید می‌خورد؟

گرجی پور گفت: درباره خروج وزارت کار از بنگاه داری بسیار تاکید شده است. در تکالیف برنامه هفتم توسعه در ماده ۲۸ این قانون داریم که چند بند به بحث خروج از بنگاه‌داری تاکید شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، مراسم یادبود جان باختگان حادثه معدن طبس در قم با حضور اعضای تشکل انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و اسماعیل گرجی‌پور (معاون اقتصادی و امور رفاه وزارت کار) برگزار شد. 

در این مراسم اسماعیل گرجی‌پور (معاون اقتصادی و امور رفاه وزیر کار) ضمن تسلیت این حادثه به بازماندگان و جامعه کارگری و مردم ایران گفت: ما در همان مسیر انتخابات هم تاکید کردیم که قصد وعده دادن زیاد نیستیم و جز اجرای قانون و اسناد بالادستی اولویتی نداریم. آنچه به ما تکلیف شده اجرای قانون و آن اسناد به خصوص در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است. اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی رهبر انقلاب که چراغ راه و اساس کار برای خدمت به جامعه هدف و برقراری عدالت است. 

کاهش مجدد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

وی افزود: شعار اصلی انقلاب ما عدالت بوده است. در زمینه بیمه کارگران ساختمانی البته قصد نداریم در این مراسم به موضوعات تخصصی اشاره کنم اما همه تلاش خود را با همکاری شما جامعه کارگری خواهیم کرد که مسیر بیمه کارگران ساختمانی فراگیر پیش برویم. کارگران ساختمانی پرحادثه‌ترین شغل است و حتما پوشش بیمه‌ای گسترده در آن لازم است. بهبود وضعیت با همراهی و مشارکت تشکل‌ها و کارگران ساختمانی ممکن است و امیدواریم مشکل در این حوزه برطرف شود. 

گرجی‌پور تصریح کرد: درباره خروج وزارت کار از بنگاه داری بسیار تاکید شده است. در تکالیف برنامه هفتم توسعه در ماده ۲۸ این قانون داریم که چند بند به بحث خروج از بنگاه‌داری تاکید شده است. اصول حاکمیت شرکتی ابلاغ شده و تکلیف قانونی است که به جز موضوع اصل ۴۴ قانون اساسی، سایر اسناد بالادستی هم بر این کار تاکید دارند. البته صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ما به صورت سهامداری ارائه می‌شود. 

معاون وزیر کار در حوزه انتصابات شستا و شرکت‌های تابعه دیگر وزارت کار گفت: در حوزه انتصابات باتوجه به ضابطه انتصابات ما در سازمان امور اداری و استخدامی، تاکید داریم که افراد ذی صلاحیت در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی، براساس آن ضوابط باید استخدام شوند تا جلوی انحرافات در استخدام‌ها گرفته شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد