جریان تکراری حوادث معدنی/مسئولیت جان کارگران برعهده کیست؟

تا زمانیکه کارفرما به واسطه بیمه مسئولیت مدنی از بار مسئولیت حادثه فرار می کند ما شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود و مطمنا و یقینا به سمت و سوی اصلاح و بازنگری نخواهیم رفت.

به گزارش اکونگار به نقل از عصرخبر، محمد گنجی کیا عضو شورای عالی حفاظت فنی کشور در خصوص فاجعه معدن زغال سنگ طبس درخواست ارایه گزارشی مستقل و یا استفاده از کارشناسان مستقل در تهیه گزارش این حادثه را پیشنهاد داد.

اعلام مبلغ حقوق کارگران معدن طبس/مرگ فقط برای ۱۲میلیون

این عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: سازمان ها و وزارتخانه هایی که خود ممکن هست از مقصران احتمالی این حادثه باشند ،چگونه می توانند بدون داشتن تضاد منافع در خصوص ابعاد و علل این حادثه بدون سوگیری ، بررسی عادلانه ای داشته باشند.

وی همچنین با توجه به ابعاد حادثه و فوت نزدیک به 50 نفر از کارگران شریف، این حادثه را یکی از ناگوار ترین و تلخ ترین حوادث معدنی در یک دهه اخیر کشور برشمرد.

او عدم برخورد جدی با مقصران حادثه در حوادث قبلی را یکی از علل بروز این نوع حوادث بیان و اعلام کرد: تا زمانیکه کارفرما به واسطه بیمه مسئولیت مدنی از بار مسئولیت حادثه فرار می کند ما شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود و مطمنا و یقینا به سمت وسوی اصلاح و بازنگری نخواهیم رفت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد