وضعیت پرداخت شرکت‌های بیمه ساماندهی می‌شود؟

رئیس کل بیمه مرکزی در تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های بیمه مرکزی گفت: اولویت اصلی ما در بیمه مرکزی موضوع نظارت است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، پرویز خوش کلام خسروشاهی در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی از مدیران شرکت‌های بیمه‌ای برگزار شد، گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.

اولویت اصلی نظارت است 

وی افزود: آنچه اولویت اصلی ما است مسئله نظارت است. بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمه‌گری را بر عهده دارد با این حال اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.

وضعیت فروش صنعت بیمه در کشور/سبقت بیمه درمان در بازار

توانگری و کنترل رفتار شرکت‌های بیمه‌ای 

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکت‌های بیمه‌ای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکت‌های بیمه‌ای افزایش یابد بدون شک این شرکت‌ها در پرداخت ها بازدهی مناسبی دارند.

خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکت‌های بیمه‌ است.

وی ادامه داد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرف کنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را می‌بریم. 

باید پرداخت شرکت‌های بیمه‌ای درست و به موقع باشد 

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد دیگر و در زمینه توسعه عملکرد صنعت بیمه، تلاش می‌کنیم تا پرداخت‌های شرکت‌های بیمه به درستی و در زمان مناسب صورت بگیرد. 

لزوم افزایش جذابیت بیمه عمر 

خسروشاهی در پایان افزود: امروز نیازمند افزایش جذابیت برای بیمه عمر و زندگی هستیم. در این رابطه بیمه مرکزی باید آگاهی بیمه گذاران به صورت بالفعل و بالقوه را افزایش دهد. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد