بازدهی منفی دلار طی دو روز / سیگنال دولت پزشکیان به بازار ارز

قیمت دلار در بازار آزاد از روز گذشته روند نزولی گرفته و در ابتدای معاملات امروز، به ۵۸هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

به گزارش اکونگار، از روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد روند نزولی گرفته و با گذشتن از کانال 60هزار تومان به 59هزار تومان رسید. صبح امروز در ابتدای معاملات روند نزولی نرخ دلار ادامه داشت و اسکناس آمریکایی تا ساعات میانی روز به 58هزار و 900 تومان رسید. 

کسری بودجه مانع اصلی کاهش قیمت دلار/ وضعیت بازار ارز تا پایان تابستان

در روند معاملاتی بازار، نرخ ارز رفت و برگشت‌هایی به کانال 58 و 59هزار تومان دارد با این حال روند بازار صعودی نبوده و خبری از خیزش ناگهانی قیمت‌ها نیست. 

به اعتقاد کارشناسان نرخ ارز در هفته اخیر تحت تاثیر نتایج انتخابات و حضور مشاوران اقتصادی در کنار پزشکیان روند آرامی به خود گرفته و سیگنال حضور علی طیب نیا در جرگه مشاوران اقتصادی مسعود پزشکیان باعث شده تا فعالان اقتصادی به حذف قوانین خلق الساعه و بازگشت آرامش به بازار ارز امیدوار باشند. 

در حال حاضر نرخ ارز در روزهای اخیر روند صعودی نداشته و در بیشتر مواقع با کاهش همراه بوده است. قیمت دلار در آخرین روز قبل از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری 61هزار تومان بود که طی یک هفته اخیر روند نزولی آرامی را در پیش گرفته است.

درحال حاضر بازار ارز در یک بی رمقی به سر می‌برد که سطح فروشندگان و خریداران به شدت کاهش یافته و معامله گران بیشتر در انتظار تعیین تکلیف کابینه دولت چهاردهم و مشخص شدن سکانداران اقتصاد کشور هستند. 

البته به اعتقاد کارشناسان در روزهای ابتدایی ماه محرم همیشه سطح تقاضا برای دلار کاهش یافته و همین موضوع باعث می‌شود که بازار از رفتارهای هیجانی به دور باشد.  

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد