گران‌ترین و ارزان‌ترین کالاهای سبد خانوار در خرداد/ کدام محصولات بیشترین تورم را داشتند؟

میوه و سبزی و حبوبات بیشترین گرانی و گوشت و لبنیات کمترین افزایش قیمت را در خرداد تجربه کردند

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۳۲.۵ درصد، «لیمو ترش» با ۲۱.۳ درصد و «هندوانه» با ۱۸.۲ درصد است.

 مرکز آمار ایران در نیمه تیرماه گزارش تورم مواد و اقلام خوراکی را در خرداد ماه ۱۴۰۳ در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد. 

طبق این گزارش، در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با ۵.۶ درصد و «شیر خشک» با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با ۰.۴- درصد است. 

اعلام قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج+ جدول

نان و غلات: 

در این گروه، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با ۱.۸ درصد و «شیرینی خشک» با ۱.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. 

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «گوشت گوسفند» با ۵.۵ درصد و «مرغ ماشینی» با ۱.۳ درصد بیشترین افزایش را داشتند. 

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با ۵.۶ درصد و «شیر خشک» با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با ۰.۴- درصد است. 

میوه و خشکبار: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۳۲.۵ درصد، «لیمو ترش» با ۲۱.۳ درصد و «هندوانه» با ۱۸.۲ درصد است. 

همچنین در گروه صیفی‌جات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کالای «هویج فرنگی» با ۱۹.۹ درصد، «بادمجان» با ۱۲.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط کالای «پیاز» با ۶.۳- درصد است. 

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: 

در این گروه از کالاهای مصرفی، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «قند» با ۱۲.۰ درصد و «شکر» با ۱۰.۹ درصد می‌باشد. 

به این ترتیب در سبد خوراکی خردادماه، بیشترین تورم با میوه جات، سبزیجات و حبوبات بوده و کمترین تغییرات مربوط به روغن و لبنیات است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد