ابهام در دریافت قسطی مالیات اصناف و مشاغل

برخی کارشناسان معتقدند همچنان نحوه پرداخت مالیات از سوی اصناف با مشکلاتی مواجه است و باید راه را برای افزایش دربرگیری قوانین مالیاتی فراهم کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از روزنامه اعتماد، محمدهادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی کشور در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و تعامل حداکثری با اصناف و مشاغل برای اولین‌بار سازمان مالیاتی امکان پرداخت مالیات مقطوع مشاغل در ۱۵ قسط (سه برابر پارسال) را فراهم کرد.

علام رقم مالیات ۹۰ درصد صنوف در سال گذشته

این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند همچنان نحوه پرداخت مالیات از سوی اصناف با مشکلاتی مواجه است و باید راه را برای افزایش دربرگیری قوانین مالیاتی فراهم کرد.

محمدرضا یزدی زاده، کارشناس امور مالیاتی گفته وقتی بحث را از این منظر پیش می‌بریم، باید مواظب باشیم که گمراه نشویم. باید اول مشخص کنیم منظورمان از مشاغل چیست. وقتی این واژه را به کار می‌بریم، بسیاری از مردم نمی‌دانند که دقیقا در مورد چه کسانی صحبت می‌کنیم.

او عنوان کرده مشاغل تمام فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد درآمد را که شرکت نیستند، شامل می‌شود. در این طبقه‌بندی وکیل، پزشک، تاجر تا صنوف وجود دارند. بنابراین در مورد کل فعالیت‌های اقتصادی در قالب غیرشرکتی صحبت می‌کنیم. در حالی مالیات حقوق‌بگیران سر ماه از حقوق‌شان کسر می‌شود که فعالان اقتصادی شامل اشخاص حقیقی (مشاغل) و اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) مالیات‌شان را به‌طور متوسط با دو سال و نیم تاخیر می‌پردازند و از طرف دیگر سهم بخش مشاغل و اصناف به نسبت اقتصاد واقعی کشور بسیار قابل توجه است ولی نسبت به سهم در اقتصاد، مالیات بسیار کمتری می‌پردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد