سوپاپ اطمینان اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

یک نماینده مجلس درباره اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این طرح باعث مقابله با سوداگری و دلال بازی می‌شود، چون اساسا هدف اصلی این طرح مقابله با دلالان است، پس مردم نباید نگرانی از اجرای این قانون داشته باشند.

به گزارش اکونگار به نقل از فارس، اصغر سلیمی با اشاره به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی گفت: مالیات به عنوان قانون پایدار و منبع درآمدی دولت‌ها در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود که تبدیل به یک فرهنگ شده است.

پشت پرده اعتراض فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی چیست؟

وی ادامه داد: خیلی از مشاغل با استفاده از منابع ملی کشور همچون آب، برق و گاز آن هم با قیمت پایین درآمدهایی کسب کرده، اما مالیات پرداخت نمی‌کنند؛ مالیاتی که برای مردم و بهبود وضعیت زیرساخت‌های کشور هزینه می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: البته ظاهرا کارگران و کارمندان به موقع و به صورت شفاف مالیات پرداخت می‌کنند و این شامل افراد با درآمدهای خاص نمی‌شود، لذا باید کاری شود که شاهد شفافیت مالیاتی باشیم.

سلیمی اضافه کرد: در همین راستا مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرد که چندی قبل ایرادات شورای نگهبان نیز رفع شد. اجرای درست این طرح باعث مقابله با سوداگری و دلال بازی می‌شود، چون اساسا هدف اصلی این طرح مقابله با دلالان است، پس مردم نباید نگرانی از اجرای این قانون داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی چهار بازار هدف این قانون یعنی طلا، ارز، خودرو و مسکن ساماندهی شده و دلالان این حوزه مجبور به پرداخت مالیات شوند، عملا مردم نیز سرمایه هایشان را به بخش تولید تزریق کرده و یا در سایر بازارهای موازی همچون بورس می‌برند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان