چگونه از قیمت روز سیمان مطلع شویم؟

بورس کالا یکی از بهترین منابع برای اطلاع از قیمت سیمان در بازار است.

به گزارش اکونگار، بازار بورس بازار بزرگی است که روزانه عرضه‌کنندگان و متقاضیان عرضه در این بازار به معامله می‌پردازند و این امکان را دارند که قیمت محصولات را مقایسه و زمان بیشتری را به معامله محصولات خود اختصاص دهند. در این بین سیمان یکی از پرمصرف‌ترین کالا‌ها در بورس است که قیمت آن در بازار بورس می‌تواند بر بازار سیمان و قیمت آن تاثیر بسیاری بگذارد.

چگونه از بورس، سیمان بخریم؟ / از ثبت‌نام تا قیمت خرید

نوع،‌کیفیت و میزان عرضه و تقاضای سیمان عومل موثر در تعیین قیمت این کالا در بورس کالا محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای آگاهی از قیمت سیمان در بورس می‌توانید به وسیله اتصال به سامانه‌های آنلاین بورس کالا و اوراق بهادار به بازار فیزیکی سیمان وارد شده و سپس بازار اصلی را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که در قیمت‌گذاری سیمان در بورس کالا ابتدا یک قیمت پایه، بر اساس قیمتی که کارشناسان برای کالا تعیین می‌کنند برای کالا در نظر گرفته شده و سپس زمانی که کالا و یا سهم مورد نظر با قیمت پایه در بورس اعلام شد، رقابت برای خرید و فروش و معامله این محصول آغاز و امکان  معامله آنی کالا اعم از خرید و فروش فراهم می‌شود.

اما اوایل دی ماه 1402 نحوه قیمت‌گذاری قیمت سیمان در بورس کالا از سوی مدیر عملیات عرضه شرکت بورس کالا به کارگزاران شرکتی بورس کالا ابلاغ شد .بر اساس این ابلاغیه، در صورت عدم معامله، قیمت پایه محاسبه شده ۳ درصد کاهش خواهد یافت؛ همچنین چنانچه مقدار معامله شده کمتر از ۳۰ درصدِ میزان عرضه شده سیمان باشد، قیمت پایه محاسبه شده یک درصد کاهش خواهد یافت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان