صدای پای انقلاب صنعتی پنجم در صنعت غذا

با اوج گیری فعالیت استارتاپ‌ها در صنعت غذا به نظر می‌رسد حرکت بازار به سمت سفارش‌های آنلاین با رقابت بیشتری انجام شود.

به گزارش اکونگار؛ وقتی در داووس 2012 صحبت از انقلاب صنعتی چهارم و تحویل دیجیتال در تمامی صنایع جهان می‌شود، تصور شکلگیری کسب و کارهای آنلاین در صنعت غذا کمی سخت بود، اما با عبور جهان از موج چهارم و ورود به انقلاب صنعتی پنجم رقابت گسترده سفار‌ش‌های آنلاین در صنعت غذا، نوید یک بازار رقابتی و رشد کسب و کارهای مجازی در صنعت غذا را می‌دهد. 

چندی پیش اُفود خود را به عنوان رقیب جدید اسنپ‌فود در حوزه سفارش‌گیری آنلاین غذا معرفی کرد تا با ورود این بازیگر به عرصه سفارش‌گیری آنلاین غذا، انحصار فعالیت اسنپ‌فود شکسته شود.

اُفود با حمایت گروه تجاری گلرنگ وارد این حوزه شده و آن را گروه سرمایه‌گذاری «کوروش» به بازار معرفی کرده است. گفتنی است گروه سرمایه‌گذاری کوروش مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای چون «افق کوروش» و «اُمارکت» است و اُفود تازه‌ترین اقدام این گروه سرمایه‌گذاری برای توسعه بیشتر فعالیت‌های خود در تجارت الکترونیکی است.

افود

گلرنگ در میان مردم بیشتر به‌واسطه فعالیت‌هایش در حوزه لوازم شوینده و بهداشتی شناخته شده است. اما این مجموعه در طول سال‌های متوالی فعالیت خود را گسترش داده و اکنون نه‌تنها دارای برندهایی در زمینه خوراکی و دارویی است بلکه سهامدار فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی همچون افق کوروش و اُمارکت نیز است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش ابتدا در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی شدند و اکنون شعبه‌های بسیاری از این فروشگاه در سرتاسر کشور فعال است. اکنون افق کوروش به حمایت گلرنگ، سهامدار خود، تصمیم گرفته با خریداری مجموعه‌رستوران‌های «دارک‌کیچن» وارد بازار سفارش‌گیری آنلاین غذا شود.

 ورود یک بازیگر جدید به بازار سفارش آنلاین غذا

بعد از اعلام گروه گلرنگ مبتنی بر راه‌‌‌اندازی و توسعه اُفود به عنوان رقیبی جدی برای اسنپ‌‌‌فود، حالا فیدیلیو هم از ورود خود به بازار سفارش آنلاین غذا خبر داده است.

این پلتفرم که تا پیش از این در زمینه نقد و بررسی رستوران‌‌‌ها و کافه‌‌‌ها فعالیت می‌‌‌کرد، حالا اعلام کرده است که وارد حوزه سفارش آنلاین غذا شده است. این شرکت مدعی شده است که با گذشت ۱۵سال از آغاز فعالیتش، حدود یک میلیون کاربر دارد و در طول یک سال و نیم گذشته مشغول کار روی این محصول جدید بوده است.

پلتفرم فیدیلیو

گویا فیدیلیو نسخه بتای سرویس سفارش آنلاین غذای خود را برای تهران آماده کرده است و سیستم لجستیک اختصاصی خودش را هم دارد.

پایان انحصار اسنپ فود و ورود رقبا به حوزه سفارش آنلاین غذا

انحصار شرکت اسنپ فود در حوزه سفارش آنلاین غذا به پایان رسیده است. این شرکت تا کنون به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برندهای فعال در این حوزه شناخته می‌شد، اما ورود رقبا و شرکت‌های جدید به این بازار، باعث شده تا انحصار این شرکت به چالش کشیده شود.

اسنپ فود

ورود شرکت‌های جدید و رقابتی به حوزه سفارش آنلاین غذا، منجر به افزایش گسترده‌ای در گزینه‌ها و انتخابات مصرف‌کنندگان شده است. این وضعیت باعث شده تا مصرف‌کنندگان بتوانند گزینه‌های متنوع‌تری را برای سفارش غذا انتخاب کنند و بهره بیشتری از خدمات مختلف ببرند.

با پایان انحصار اسنپ فود، مصرف‌کنندگان امکان دسترسی به خدمات متنوع‌تر و با کیفیت بالاتر را دارند و رقابت سالم در این حوزه برای بهبود کیفیت خدمات و جذب مشتریان جدید تقویت خواهد شد.

به علاوه، این وضعیت منجر به افزایش کارایی و بهره‌وری شرکت‌ها و تحولات مثبت در صنعت سفارش آنلاین غذا خواهد شد.

اهمیت رقابت در حوزه سفارش آنلاین غذا

یکی از مهم‌‌‌ترین اتفاقاتی که در سایه توسعه اقتصاد دیجیتال رخ می‌‌‌دهد، ایجاد بازارهای رقابتی و افزایش سطح دسترسی است. به این ترتیب انحصار در اقتصاد دیجیتال دوام چندانی نخواهد داشت. با این اوصاف بد نیست بدانید که بازار سفارش آنلاین غذا به تدریج شاهد حضور بازیگران متنوعی خواهد بود. بازاری که در سال‌‌‌های گذشته با کنار رفتن کسب‌‌‌ و کارهای کوچک انحصاری شده بود، حالا با ورود بازیگران تازه قرار است رقابتی شود.

رقابت در حوزه سفارش آنلاین غذا به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و فناورانه، اهمیت بسیاری دارد. با گسترش استفاده از فناوری و اینترنت، سفارش آنلاین غذا به یکی از روش‌های محبوب و راحت برای سفارش غذا تبدیل شده است. این صنعت در حال رشد و توسعه است و رقابت در این حوزه به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت و بقاء شرکت‌ها محسوب می‌شود.

رقابت در حوزه سفارش آنلاین غذا باعث بهبود کیفیت خدمات، نوآوری در فرایندها و جذب مشتریان جدید می‌شود. شرکت‌های فعال در این حوزه برای جذب مشتریان و حفظ آن‌ها، تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری ارائه دهند و بهبود‌های مداوم در فرایندها و فناوری‌های خود اعمال کنند.

بنابراین، رقابت در حوزه سفارش آنلاین غذا اهمیت بسیاری دارد و به عنوان عامل اصلی در تحولات و پیشرفت‌های این صنعت مورد توجه قرار می‌گیرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان