فرار ارز از کشور به وسیله اتباع

محمد حسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اعلام کرد که طبق مصوبه «شورای عالی مبارزه با پولشویی» اتباع خارجی فقط در سه بانک می‌توانند حساب باز کنند.

به گزارش اکونگار، به نقل از شفقنا، محمد حسن آصفری در رابطه با وضعیت حضور اتباع در کشور، اظهار داشت: طبق مصوبه «شورای عالی مبارزه با پولشویی» به جهت نظارت در تبادلات مالی اتباع، فقط ۳ بانک ملزم هستند برای آنها حساب باز کنند.

محله جوادیه در چارتر اتباع/ بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان منطقه اتباع هستند

وی ادامه داد: باید نظارتی بر عملکرد مالی اتباع صورت بگیرد چراکه بخشی از این اتباع از چهارراه استانبول ارز می‌خریدند و به افغانستان می فرستادند و بخش زیادی از ارز کشور به افغانستان می رفت. این مصوبه سه ماه است که در شورای عالی مبارزه با پولشویی تصویب شده و وزارت کشور موظف به اجرای آن  است.

آقای آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور موظف است شناسه ای برای تمام اتباع مجاز صادر کند که با این شناسه به کارهای مالی خود بپردازند. البته این شناسه  به عنوان مجوزی برای تردد آنها محسوب نمی شود بلکه مجوزی برای فعالیت های بانکی و مالی آنها است. اما متاسفانه بخشی از این اتباع، به صورت غیر قانونی وارد کشور شدند و بر کارهای مالی آنها هیچ نظارتی صورت نمی گیرد.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان