انتقاد به تعیین مزد کارگران توسط مجلس/اصل سه جانبه گرایی نقض می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است و بسیاری از مقاوله‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان را (از جمله در اصل سه جانبه‌گرایی) پذیرفته و به آن پیوسته است.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، احمد نادری (نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) با انتقاد از ارسال لایحه قانون کار توسط دولت به مجلس و طرح موضوع تعیین مزد کارگران توسط مجلس به جای شورای عالی کار، نسبت به این اقدام دولت موضع‌گیری کرد. 

وزیر کار تعیین دستمزد کارگران را رسماً به مجلس سپرد/شورای عالی کار حذف می‌شود؟ + فیلم

وی در رابطه با طرح جایگزینی مجلس به جای شورای عالی کار در تعیین مزد، اظهار کرد: هیچ تضمینی نباید اصل سه جانبه گرایی را در تعیین مزد مخدوش کند. 

این نماینده مردم تهران افزود: ایران عضو سازمان بین‌المللی کار است و بسیاری از مقاوله‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان را (از جمله در اصل سه جانبه‌گرایی) پذیرفته و به آن پیوسته است. 

نادری اضافه کرد: نباید مقرراتی وضع کنیم که روح و جان سه‌جانبه گرایی را نقض کند. دولت و مجلس باید بستری فراهم کنند که نمایندگان کارگر و کارفرما با آرامش بتوانند براساس مستندات و واقعیات اقتصادی دور هم بنشینند و در رابطه با مزد تصمیم گیری کنند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تصریح کرد: استراتژی فریز یا سرکوب دستمزدها در زمانی که تورم تشدید شده است، بسیار خطرناک بوده و عواقب اجتماعی سنگینی دارد. ضمن اینکه این اقدام خود به فریز و رکود تولید دامن می‌زند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان