انتقاد از تصویب عوارض صادراتی بدون مشورت با بخش خصوصی

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: دولت در روز‌های اخیر همان مصوبه سال گذشته عوارض صادراتی را برای سال ۱۴۰۳ هم مصوب کرد بدون آنکه با بخش خصوصی مشورت و هم فکری شود.

به گزارش اکونگار به نقل از صداوسیما؛ وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اصلاح عوارض صادراتی، مالیات و نرخ ارز سه مولفه‌ای هستند که با رفع چالش‌های تولیدکنندگان در این موارد، صادرات ایران در سال ۱۴۰۳ توسعه پیدا می‌کنند و بدون شک به عدد ۱۰ میلیارد دلار خواهد ر سید.

او در ادامه افزود: دولت در روز‌های اخیر همان مصوبه سال گذشته عوارض صادراتی را برای سال ۱۴۰۳ هم مصوب کرد بدون آنکه با بخش خصوصی مشورت و هم فکری شود.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ابراز امیدواری کرد: دولت برای تصمیم گیری ها، امسال که سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، بیشتر با بخش خصوصی همراه شود و نظرخواهی کند.

وحید یعقوبی دومین عامل مهم برای توسعه صادرات را بحث حذف معافیت‌های مالیاتی دانست و افزود: چند سالی این مورد حذف شده که امیدواریم امسال دولت به کمک مشوق‌های مالیاتی صادرکنندگان را ترغیب به صادرات و توسعه آن کند.

او همچنین مهمترین مولفه توسعه صادرات زنجیره فولاد را نرخ ارز اعلام و خاطرنشان کرد: نرخ ارز زنجیره فولاد اگر به نرخ نیمایی بازگردد می‌توان شاهد رشد در بخش فولاد بود و به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری رسید.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد