آمدن ترامپ بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر نیست

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با نقل خاطره‌ای از فرار شرکت فرانسوی از تهران در اواخر دوران اجرای برجام، منکران تاثیر بازگشت ترامپ به قدرت بر اقتصاد ایران را از مناسبات جهانی بی‌اطلاع خواند.

به گزارش اکونگار به نقل از انصاف نیوز، سیدحمید حسینی در ارزیابی بازار انرژی ۴۰۳، به احتمال انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده اشاره کرد و گفت: انتخاب ترامپ حتما بر تمام بازارهای جهانی تاثیر می‌گذارد و باید برای آن از همین الان فکر کرد اما دامنه تاثیرگذاری، پس از سال ۴۰۳ خواهد بود.

حسینی با انتقاد از کسانی که آمدن ترامپ را بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر می‌دانند، گفت: سال ۹۸ یک نمایشگاه بین‌المللی نفت و پتروشیمی در تهران برپا شده بود و ما از نماینده یک شرکت فرانسوی همکار برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده بودیم.

۲عامل اصلی افت صادرات فرآورده‌های نفتی

 او ادامه داد: در روز افتتاحیه نمایشگاه، این نماینده شرکت فرانسوی را در ردیف جلو و کنار میهمانان بلندپایه داخلی نشانده بودند که خبر و عکس این رویداد در رسانه‌های جهان منتشر شد.

حسینی ادامه داد: هنوز مراسم افتتاحیه تمام نشده بود که دیدیم نماینده شرکت فرانسوی در حال ترک نمایشگاه است. بلافاصله تهران را هم ترک کردند و بعد متوجه شدیم نام شرکت ما و ایران را از سایت شرکت‌شان هم حذف کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی در تشریح دلایل این برخورد شرکت فرانسوی گفت: متوجه شدیم همان لحظه که خبر و عکس در رسانه‌ها منتشر شده، از آن بنیاد ضدایرانی مستقر در واشنگتن به شرکت فرانسوی ایمیلی ارسال می‌شود با این مضمون که شما در حال همکاری با ایران هستید در حالی که ۱۰۰ میلیارد دلار در ایالات متحده دارید. این پروژه‌ها متوقف و شرکت‌تان در لیست تحریم قرار می‌گیرد. برای آن شرکت فرانسوی پروژه‌هایش در آمریکا بسیار مهم‌تر از فعالیت در ایران بود. این یک واقعیت است که باید آن را درک کنیم.

حسینی با تاکید بر این گزاره که شرکت فرانسوی با یک ایمیل اطرافیان ترامپ تهران را ترک کرد، ادامه داد: این‌ها که می‌گویند آمدن ترامپ تاثیر ندارد، جهان و مناسبات اقتصاد جهانی را نمی‌شناسند.

او گفت: آمدن ترامپ حتما فشارها بر کشور را تشدید می‌کند و بنابراین باید از هم‌اکنون برای آن تمهیدات ویژه‌ای بیندیشیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان