تبعات ممنوعیت فروش سبدی انواع تایر / بازار شب عید لاستیک چه وضعیتی دارد؟

سخنگوی انجمن تایر گفت: بخش‌نامه اخیر سازمان حمایت درباره ممنوعیت فروش سبدی انواع تایر می‌تواند صنعت را دچار مشکلاتی کند.

به گزارش اکونگار، این روزها به دلیل افزایش شدید قیمت لاستیک و کمبود تایر در بازار شرایط ویژه‌ای برای فروش در نظر گرفته شده است. 

صف‌های عریض و طویل فروش لاستیک دولتی و ادامه مشکلات مردم برای تهیه لاستیک دولت را بر آن داشته تا با ابلاغ بخشنامه‌های متعدد بازار لاستیک را رو به آرامش ببرد. اخیرا سازمان حمایت بخشنامه‌ای را صادر کرده که بر اساس آن فروش سبدی تایر ممنوع شده است. 

دارندگان این کدملی مشمول دریافت لاستیک دولتی شدند

به گزارش ایلنا، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایر در این رابطه گفت: عرضه تایر با دیگر کالاها تفاوت دارد و در اخذ تصمیم برای ممنوعیت فروش سبدی این تفاوت در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: با این حال بخش‌نامه اخیر سازمان حمایت درباره ممنوعیت فروش سبدی انواع تایر می‌تواند صنعت را دچار مشکلاتی کند؛ این روش توزیع سال‌هاست که در صنعت برقرار است و مدل توزیع مورد نظر سازمان حمایت با جریان غالب بر توزیع تایر تطابقی ندارد. بنابراین اجرای این مصوبه شدنی نیست و این مصوبه علاوه بر تولید، بازار را هم به طور منفی از خود متاثر می‌کند.

تنها خاطرنشان کرد: عرضه تایر را نمی‌توان با کالاهای دیگر مقایسه کرد. با این وجود به هنگام اخذ این تصمیم این تفاوت‌ها در نظر گرفته نشده است. علاوه بر همه اینها توزیع تایر در خارج از چهارچوب سبدی به متضرر شدن تولیدکننده می‌انجامد و حاشیه سود او را کاهش می‌دهد.

سخنگوی انجمن تایر اظهار کرد: این ممنوعیت در حالی بر تولیدکنندگان تایر ابلاغ شده که آنها مدت‌هاست خواسته خود را مبنی بر خارج شدن تایر تولید داخل از قیمت دستوری دنبال می‌کنند و هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

وی شرحی از آخرین وضعیت بازار تایر ارائه کرد و گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولیدT علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

شرایط جدید خرید لاستیک دولتی چیست؟

به گزارش اکونگار، دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمائید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد