رشد اقتصادی جنوب آسیا سرعت می‌گیرد؟

بانک جهانی پیش‌بینی رشد جنوب آسیا در سال ۲۰۲۴ را از ۶ درصد به ۶.۴ درصد تغییر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایسنا، بانک جهانی اعلام کرد پیش‌بینی رشد اقتصادی جنوب آسیا برای سال ۲۰۲۴ را از ۶ درصد به ۶.۴ درصد تغییر داده است تا این منطقه در مسیر سریع‌ترین رشد در جهان باشد.

این موسسه در گزارشی اعلام کرد بازگشایی پتانسیل‌های دست نخورده با افزایش مشارکت زنان در نیروی کار و گشایش بیشتر در تجارت و سرمایه‌گذاری جهانی می‌تواند به رشد سریعتر منطقه کمک کند.

مارتین رایزر، معاون بانک جهانی در جنوب آسیا گفت چشم‌انداز جنوب آسیا بدون شک امیدوارکننده است، اما این منطقه می‌تواند برای تحقق پتانسیل کامل اقتصادی خود کارهای بیشتری انجام دهد.

او افزود اصلاحات کلیدی سیاست برای ادغام بیشتر زنان در نیروی کار و رفع موانع سرمایه‌گذاری و تجارت جهانی می‌تواند رشد را تسریع کند.

نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد افزایش نرخ مشارکت زنان در نیروی کار در منطقه به مردان، تولید ناخالص داخلی منطقه را تا ۵۱ درصد افزایش می‌دهد.

بانک جهانی خاطرنشان کرد مشارکت زنان در نیروی کار در جنوب آسیا با فقط ۳۲ درصد از زنان سن کار در نیروی کار در سال ۲۰۲۳، در مقایسه با ۷۷ درصد از مردان در سن کار در منطقه، یکی از پایین‌ترین مشارکت‌ها در جهان است.

رشد اقتصادی چین روی دور کند/ تداوم کاهش تولید صنعتی

فرانزیسکا اونسورج، اقتصاددان ارشد بانک جهانی در جنوب آسیا گفت نرخ مشارکت زنان در نیروی کار ۳۲ درصدی جنوب آسیا بسیار کمتر از میانگین ۵۴ درصدی در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه است.

اکونومی گزارش کرد، افزایش اشتغال زنان مستلزم اقدام همه ذینفعان است. گزارش ما تلاش چند جانبه‌ای را توصیه می‌کند که در آن دولت‌ها، بخش خصوصی، جوامع و خانواده‌ها همگی نقش ایفا می‌کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد