هشدار فعالان اجتماعی/ معیشت کارگران و بازنشستگان زیر تیغ قیمت انرژی

فعالان کارگری و بازنشستگی هشدار می‌دهند که با افزایش هزینه‌های سوخت و انرژی میلیون‌ها نفر از مردم آسیب‌پذیر به خصوص کارگران و بازنشستگان دچار مشکل خواهند شد.

به گزارش اکونگار به نقل از گاردین، پیش‌بینی می‌شود در زمستان ۲۰۲۴ بازهم بسیاری از کشورهای جهان با افزایش قیمت انرژی رو به رو شوند که این موضوع تاثیر مستقیم روی کاهش سطح رفاه و معیشت اقشار آسیب‌پذیر دارد.

"احمد میدری" وزیر کار شد/ برنامه‌های دولت برای کارگران و بازنشستگان چیست؟

گاردین گزارش داده است که همزمان با افزایش قیمت‌های انرژی و کاهش مزایا، از جمله حذف پرداخت‌های سوخت زمستانی برای میلیون‌ها مستمری بگیر، این گروه با شرایط سخت مواجه خواهد شد.

خطر گرانی انرژی برای بازنشستگان و کارگران

درحالی که بیشتر دولت‌ها با شعار کاهش فقر و پایان دادن به مشکلات کارگران، بازنشستگان و کودکان روی کار می‌آیند و قول مساعد درباره بهبود شرایط اقشار آسیب‌پذیر می‌دهند،سیاست‌های انقباضی در گام نخست معیشت این گروه را به خطر می‌اندازد.

بازنشستگان

برای مثال در کشور انگلستان حزب کارگر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار و با درآمد مناسب را برای دستیابی به این اهداف ضروری می‌داند، اما با این وجود نمی‌تواند بخش عمده‌ی از مشکلات مبرم که اغلب در سیستم تامین اجتماعی باهم مرتبط هستند را نادیده بگیرد.

بحران انرژی برای ۶میلیون خانوار کم‌درآمد

براساس آمار جهانی ۶میلیون خانوار کم درآمد به دلیل افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی دچار بحران معیشتی می‌شوند و برای میلیون‌ها خانوار تامین اقلام ضروری دچار مشکل شده است. بسیاری از مطالبات کارگران و بازنشستگان نیز مشمول کسر سود شده‌ است.

درحالی که بازنشستگان و کودکان در دسته اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، هر دو گروه یک نیاز جدی به نام استفاده از گروه‌های پرستاری و کمک هزینه پرستاری دارند. باتوجه به اعمال سیاست‌های انقباضی و تلاش برای کاهش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ انرژی دولت و خانواده‌ها باید اقدام به مدیریت هزینه‌های پرستاری کنند.

برای مثال در درآمدهای بازنشستگان و سرپرستاران خانوار ممکن است، چندین ماه کمک هزینه پرستار تا حد زیادی نادیده گرفته شود. البته پیش از این هم این سیاست در بریتانیا اعمال شده بود  تا اینکه تحقیقات گاردین نشان داد چگونه صدها هزار مراقب بدون مزد به دلیل نقض ناخواسته قوانین پیچیده درآمد، دچار بحران دستمزد می‌شوند که باعث خشم عمومی می‌شود.

از بین رفتن شغل یک میلیون پرستار خانگی

درحال حاضر فقط در کشور انگلستان یک میلیون نفر در بازار پرستاری مشغول به کار هستند که اعمال سیاست‌های انقباضی علاوه بر آسیب به کارگران و بازنشستگان شغل این گروه هم به خطر می‌افتد. بسیاری از خانواده‌های کارگر در صورت حذف مزایای پرستاری در حقوق و دستمزدها باید وضعیت پرستاران کودکان خود را تعیین تکلیف کنند. حال اینکه این بحران در میان بازنشستگان بسیار سنگین‌تر است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد