تحلیل پادشاه رمز ارزها در هفته‌ای که گذشت/ اعلام هشدار دامیننس تتر به بیت کوین + نمودار

در یک هفته گذشته رمز ارزها پس از انتشار اخبار مهمی همچون فدرال رزرو نوسانی معامله شد. رهبر رمز ارزهای جهان در هفته گذشته با ثبت نوسان ۷.۲۹ درصدی سر آخر با کاهش ۴.۲۷ درصدی نسبت به هقته پیشتر در قیمت ۶۶ هزار و ۶۷۶ دلار کندل خود را بست.

به گزارش اکونگار، بیت کوین در هفته گذشته میل به کاهش و اصلاح قیمت داشت. رهبر رمز ارزهای جهان تا پایان روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، با کاهش ۴.۲۷ درصدی نسبت به هفته قبل، کندل هفتگی خود را بر روی رقم ۶۶ هزار و ۶۷۶ دلار بست. این درحالی است که بالاترین رقمی که بیت کوین در هفته پیش دید، ۷۰ هزار و ۱۹۵ دلار بود که نشان دهنده نوسان ۷.۲۹ درصدی در هفته گذشته است.

آیا قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد؟

وضعیت بیت کوین در هفته ای که گذشت

در تایم فریم هفتگی بیت‌کوین، روند بلندمدت پادشاه بازار ارزهای دیجیتال همچنان صعودی است. هرچند حرکات صعودی این رمز ارز با توجه به ورود به محدوده مقاومتی ۷۳۸۰۵ دلار در هفته های گذشته محدود شده است و ساختار میان‌مدت بازار خنثی یا رنج است. همچنین در هفته گذشته بیت کوین پس از نزدیک شدن به اندیکاتور میانگین متحرک ساده دوره ۷ روزه در قیمت ۶۴۸۳۵ دلار رشد کرد که نشان از قدرت حمایتی این منطقه دارد.

bit2

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در بازه زمانی روزانه وضعیت این رمز ارز محبوب کمی متفاوت از تایم فریم هفتگی شده است. روند صعودی کمی تضعیف شده ولی تا زمانی که با قدرت خط روند صعودی کوتاه مدت خود را به سمت پایین نشکند و تثبیت نکند، بازار به کام خریداران است. اکنون بیت کوین در محدوده حمایتی است که با توجه به شکسته شدن خط روند صعودی روزانه میان مدت احتمال اصلاح قیمت تا محدوده ۶۰۲۴۹ وجود دارد. در همین حوالی حمایت ۶۴۶۷۶ دلار نیز قرار دارد که ممکن است باعث صعود قیمت تا مقاومتی که میانگین متحرک ۷ روزه ایجاد کرده در قیمت ۶۷۷۴۳ دلار برسد. ضمن اینکه مقاومت های مهم بیت کوین در قیمت های ۷۰۱۹۵، ۷۱۹۹۷ و ۷۳۷۷۷ دلار قرار دارد.

bit

البته با توجه به رنج زدن بازار همچنان تحلیل هفته های گذشته مبنی بر اینکه حمایت اصلی هفتگی در محدوده ۵۶ هزار و ۶۴۲ دلار است پا برجاست.

وضعیت دامیننس تتر و بیت کوین

باید در نظر داشت که دامیننس بیت کوین در پایان هفته میلادی منتهی به یک شنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)،  ۵۵.۰۸ درصد بود که نسبت به هفته پیش خود کاهش ۰.۲۱ درصدی داشت. لازم به بیان است تحلیل دامیننس بیت کوین از آن جهت مهم است که وقتی افزایش می‌یابد، به این معنی است که تقاضا برای خرید بیت کوین بیشتر است در نتیجه تقاضا برای خرید سایر آلت کوین‌ها کاهش می‌یابد و بالعکس.

به همین ترتیب دامیننس تتر با رشد ۰.۱۹ درصدی نسبت به هفته قبل، در عدد ۴.۷۲ درصد کندل خود را بست. دامیننس تتر در حال شکستن خط روند نزولی داینامیک که به عنوان مقاومت عمل می کند است. در صورت عبور از این مقاومت توسط دامیننس تتر، می توان برای بیت کوین سناریوهای نزولی را محتمل تر ارزیابی کرد.

 توجه داشته باشید نقش دامیننس تتر در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال این است که افزایش آن نشان دهنده فروش ارزهای دیجیتال توسط معامله‌گران و تبدیل آنها به ارز تتر USDT و کاهش آن نشانه تبدیل شدن تترهای بازار به سایر ارزهای دیجیتال بازار است.

توجه: پیش بینی های بیان شده صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و معامله گران بازارهای بر اساس دیدگاه و تحلیل خود به فعالیت در بازارها بپردازند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد