قهر سرمایه‌گذاران با اقتصاد چین/ چشم بادامی‌ها به دنبال بازگرداندن شرکت‌های خارجی

خروج سرمایه‌گذاران خارجی از کشور چین مقامات این کشور را به تکاپو انداخته تا برای بازگشت شرکت‌ها تلاش کنند.

به گزارش اکونگار، در سال 2023، تنها چهار اقتصاد جهان از نظر آمار تولید ناخالص داخلی از اقتصاد ایالات متحده بزرگتر بودند آمریکا با 27 تریلیون دلار، چین با 17.7 تریلیون دلار، آلمان با 4.4 تریلیون دلار و ژاپن با 4.2 تریلیون دلار برترین اقتصادهای جهان را تشکیل می‌دادند، اما افول سرمایه‌گذاری در چین اقتصاد این کشور را با خطر مواجه کرده است. یکی از تبعات کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش سطح تولید در چین و از دست رفتن بازارها است. 

افزایش سهم آسیا از تولید ناخالص داخلی جهان/ اژدها و هفتاد و دو ملت، ناجی اقتصاد قاره کهن شدند

به گزارش ایسنا،داده‌های رسمی نشان داد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۶.۱ درصد کاهش یافته است که این امر بر چالش‌های پیش روی مقامات چینی برای بازگرداندن شرکت‌های خارجی تاکید دارد.

وزارت بازرگانی کشور چین اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در سه ماهه ژانویه تا مارس به ۳۰۱.۷ میلیارد یوان (۴۱.۶۶ میلیارد دلار) رسیده است. این سرمایه‌گذاری ۴۱.۷ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

چین

مقامات چینی تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران افزایش داده‌اند، لی چیانگ، نخست‌وزیر قول داد که به تلاش‌ها برای بهبود فضای کسب‌وکار و استقبال از سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای خارجی ادامه دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت تولید چین در سه ماه اول به ۸۱.۱ میلیارد یوان رسیده است که ۲۶.۹ درصد از کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را تشکیل می‌دهد.

 سرمایه گذاری خارجی در صنعت اقامت و پذیرایی چین ۸۴.۷ درصد در سال افزایش یافت، در حالی که در صنعت ساخت‌وساز ۱۷.۵ درصد و سرمایه‌گذاری در صنعت عمده فروشی و خرده فروشی ۲.۲ درصد افزایش یافت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد