رشد ۸.۴درصدی اقتصاد هند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳

مشاور ارشد اقتصادی دولت هند گفت: اقتصاد هند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ میلادی ۸.۴ درصد رشد کرد که از پیش‌بینی ۶.۶درصدی رویترز فراتر بود.

به گزارش اکونگار، ر پایان سال ۲۰۲۳بانک‌جهانی گزارشی در رابطه با سهم کشورها از تولید ناخالص جهان منتشر کرد، داده‌های بانک جهانی از تولید ناخالص کشورها نشان می‌دهد که آسیا در یک دهه اخیر سهم خود را از تولید ناخالص جهان ۴۵درصد افزایش داده است.

رونمایی از ۱۰ اقتصاد برتر دنیا در سال ۲۰۲۴ / ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟ + جدول

در گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی آمده است که در روند این تغییرات سهم آسیا از تولید ناخالص داخلی جهان به حدود 45 درصد افزایش یافت و پیش بینی می‌شود این رقم تا سال 2030 حدود 58 درصد شود. 

هند سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان را دارد

به گزارش ایبنا، کریشنامورتی سوبرامانیان، مشاور ارشد اقتصادی دولت هند و مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول به CNBC گفت که هند دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان است.

وی گفت: اقتصاد هند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ میلادی ۸.۴ درصد رشد کرد که از پیش‌بینی ۶.۶درصدی رویترز فراتر بود. سوبرامانیان گفت: «اگر به اعداد تولید ناخالص داخلی نگاه کنید، هند در سال جاری برای رشد حدود ۸ درصدی آماده است که هند را به راحتی به سریع‌‌‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان تبدیل می‌‌‌کند.» به نقل از المیادین، دولت هند همچنین چشم‌انداز رشد تولید ناخالص داخلی خود را برای سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ از ۷.۳ درصد به ۷.۶ درصد افزایش داده است. 

هند، پنجمین اقتصاد برتر جهان

به گزارش اکونگار، بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی هند 4112 میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزارنفر) 2.85 دلار است. همچنین، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور هند 6.3٪ اعلام شده است.

کشور هند در رتبه‌بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2024 در رتبه پنجم قرار گرفته است. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می‌شود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد