رشد خروج نقدینگی از بازار کریپتوکارنسی

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه سوم اکتبر (۱۲مهر) بازار کریپتوکارنسی شاهد افت قیمت ۷۵ درصد رمزارزهای بزرگ و کاهش ارزش بازار این صنعت بود.

به گزارش اکونگار به نقل از صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با افت چشمگیری نسبت به هفته قبل مواجه شد و به عدد ۳۹ رسید که نشان‌دهنده نگاه منفی سرمایه‌گذاران به این بازار است. در معاملات هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی، تعداد رمزارزهای منفی زیاد اما میزان رشد قیمت بین مثبت‌ها بیشتر بود.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین با افت قیمت ۴.۶ درصدی روبه‌رو شد و به رقم ۶۰ هزار و ۷۳۱ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه رشد ۵.۵ درصدی را تجربه کرده و در بازه یک‌ساله نیز ۱۱۸ درصد رشد قیمت را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به سطح یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۷۵ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۱۲ مهر، این ۷۵ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۰۱ درصد تا بیش از ۲۲ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزCelestia بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۶۵ قرار دارد، ۲۲.۸ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۴.۹ دلاری بیش از یک میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد قیمت داشته است.

زیان‌های میلیاردی کلاهبرداری رمزارزی

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزAave دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۱۷ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۲ میلیارد دلار و رتبه ۴۲، بیش از ۱۳۸ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه بیش از ۱۴ درصد و نسبت به یک سال قبل نیز رشدی ۹۹ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت رمزارزMonero بیش از ۱۶.۵ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز که در رتبه ۳۴ بازار جای گرفته، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار و قیمت آن هم بیش از ۱۴۰ دلار است. همچنین رمزارزJasmyCoin با ۱۶.۴ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۷۱ بیش از ۹۴۵ میلیون دلار و قیمت آن هم ۰.۰۲ دلار است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز FTX Token با بیش از ۴۷ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۹۸ بیش از ۶۸۱ میلیون دلار و قیمت آن ۲.۰۷ دلار است. این رمزارز در یک ماه گذشته نیز بیش از ۶۳ درصد رشد داشته و نسبت به یک سال قبل ۷۹ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است. پس از آن Wormhole بیش از ۴۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۷۲ بیش از ۹۴۳ میلیون دلار و قیمت آن ۰.۳۶ دلار ثبت شده است. این رمزارز در یک ماه نیز بیش از ۸۲ درصد رشد داشته است. قیمت رمزارز HEX نیز بیش از ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد. این رمزارز که در رتبه ۵۹ جهان قرار دارد، در یک ماه گذشته بیش از ۲۳۵ درصد و نسبت به سال قبل نیز بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است. رمزارز Bonk هم با ۳.۱۸ درصد رشد در رتبه چهارم مثبت‌ها قرار گرفت.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با بیش از ۴.۳ درصد کاهش روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه بیش از ۱۱۹ میلیارد دلار ثبت شد که علت اصلی آن، فشار فروش بوده است. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۵۱ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

افزایش خروج نقدینگی از بازار کریپتوکارنسی

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد