ضرر شش میلیارد دلاری قطع برق به صنایع در تابستان ۱۴۰۲

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد می گوید:قطعی برق در تابستان ضرر شش میلیارد دلاری به صنایع کشور وارد کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت نیوز، طی سال‌های اخیر، قطعی برق در تابستان و در قطعی گاز در زمستان، صنایع را به دردسر انداخته است و صنایع به دلیل کمبود انرژی خسارات زیادی متحمل شده‌اند. صنعت فولاد که برای ادامه حیات خود نیاز اساسی به برق دارد امسال تقریباً بیش از سایر صنایع آسیب دید و زیان میلیاردی را متحمل شد. دولت در حالی برای تأمین برق و گاز مورد نیاز صنایع فعال با مشکل مواجه است، برنامه تأسیس چند شرکت فولادی جدید را دنبال می‌کند.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، دراین باره اعلام کرد: بر اساس افق اعلام‌شده فولاد قرار بر این شده تا ۱۴۰۴ به میزان ۵۵ میلیون تن ظرفیت تولید ایجاد شود، ولی امسال هم صنایع فولاد با کمبود و بحران برق مواجه شدند. به گفته وی، در چهار سال گذشته هم این محدودیت گاز و برق وجود داشت و نتیجه این بود که امروز با ظرفیت بالقوه ۴۰ میلیون تن، تنها ۳۰ میلیون تن تولید داریم.

قطعی برق صنایع را متحمل خسارت‌های فراوانی می‌کند و به عنوان نمونه طبق آمار موجود فقط در سال گذشته در بخش صنایع شش میلیارد دلار ضرر به کارخانجات وارد شد، در این رابطه دولت بیشترین سهم را در علت پدید آمدن مشکلات دارد؛ چرا که از دیدگاه مسئولان سهم بخش خانگی که حداکثر ۴۵ درصد است، به هیچ عنوان نباید قطع شود و برق صنایع که چیزی درحدود ۱۲۰ میلیارد کیلو وات ساعت است به راحتی قطع می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان