یافته هشدارآمیز یک نظرسنجی از دانشجویان داروسازی

دانشجویان داروسازی در نظرسنجی که در یکی از نشست‌های تخصصی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما برگزار شد، کمترین تمایل را جهت اشتغال در زمینه تولید مواد اولیه دارویی و داروهای شیمیایی نشان دادند.

به گزارش اکونگار به نقل از فانا؛ نشست تخصصی "جعبه ابزار دانشجویان برای ورود به صنعت داروسازی" با هدف روشنگری ابعاد مختلف مسیر پیشرفت تحصیلی در دوران دانشجویی و انتخاب مسیر صحیح شغلی با حضور کارشناسان و استادان دانشگاه و همزمان با آخرین روز هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما برگزار شد.

در این نشست که با استقبال پرشور دانشجویان داروسازی دانشکده‌های کشور برگزار شد، امیرحسین حاجی میری، متخصص اقتصاد و مدیریت دارو که دبیری این نشست را عهده بود با تشریح نظرسنجی جمعی از دانشجویان داروسازی مبنی بر تمایلات آنان برای اشتغال در زمینه‌ها و ابعاد مختلف تولید و صنعت، مواد اولیه دارویی، دانشگاه و آموزش، تحقیق و توسعه، سازمان‌های اجرایی (مانند سازمان غذا و دارو)، داروسازی بیوتکنولوژی، حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی و غیره گفت: اغلب شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در راستای همین نشست تخصصی انجام شد، بیشترین تمایل به اشتغال و فعالیت خود را پس از پایان تحصیل در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی، محصولات بهداشتی و آرایشی و واحدهای تحقیق و توسعه اعلام کردند.

او افزود: فعالیت در سازمان‌های اجرایی، تولید مواد اولیه دارویی، تولید داروهای شیمیایی، واردات و بازرگانی به ترتیب بیشترین میزان عدم تمایل دانشجویان برای اشتغال را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد کارشناسان این نشست، بی‌شک هموارسازی مسیر ورود دانش‌آموختگان داروسازی به صنعت، دغدغه‌ای مهم و سرنوست‌ساز برای آنها است که در صورت بی‌توجهی به علایق و توانمندی‌های فردی و اجتماعی، موجب هدررفت سرمایه‌های انسانی و علمی کشور و دانش‌آموختگان داروسازی خواهد شد.

در این نشست که محسن امینی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، محمودرضا جعفری استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و علی مهرآمیزی مدیرعامل شرکت داروسازی تهران شیمی حضور داشتند، در ادامه محمدحسین متالهی دبیر ستاد زیست فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی و فناوری درباره انتخاب مسیر شغلی و علمی در حوزه داروهای نوین و زیست فناوری، دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد