افزایش سرمایه و برنامه ریزی ایران‌دارو برای صادرات

مدیرعامل شرکت داروسازی ایران‌دارو گفت: ۱۸ محصول جدید توسط ایران‌دارو در دست تولید است که به‌زودی روانه بازار می‌شود. ضمن اینکه ایران‌دارو با دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو درصدد برنامه‌ریزی برای صادرات است.

به گزارش اکونگار به نقل از صدای بورس؛ آرمان نصرالهی، مدیرعامل شرکت داروسازی ایران‌دارو در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اهداف افزایش سرمایه شرکت داروسازی ایران‌دارو، دورنمایی از آینده شرکت را ترسیم کرد که در ادامه می‌خوانید:

برای شروع، در مورد میزان افزایش سرمایه شرکت توضیح دهید.

در مجمع، افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت و سرمایه شرکت از ۸۸ میلیارد تومان به ۱۳۳ میلیارد تومان افزایش یافت. منبع تأمین افزایش سرمایه نیز از آورده شرکت و سود سهامداران است که بخشی از آن به عنوان افزایش سرمایه شرکت در نظر گرفته شده است و رقمی معادل ۵۱ درصد دارایی‌ها است.

هدف از افزایش سرمایه شرکت چیست؟

هدف از افزایش سرمایه ۴۵ میلیارد تومانی، دو مورد است؛ یکی اینکه بخشی از این افزایش سرمایه باید خرج سرمایه در گردش شرکت شود که بتوانیم با سوئیفت‌هایی که از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم مبالغ آن را تأمین و مواد لازم را تهیه کنیم تا نقصانی در تولید مواد دارویی کشور ایجاد نشود.

بحث دیگر، ساخت و ساز اتاق‌های تولیدی و تمیز مجموعه است که با توجه به الزامات سختگیرانه سازمان غذا و دارو و الزامات بین‌المللی باید خطوط تولید در دو شکل دارویی تقسیم شود. محلول‌سازی، قرص، کپسول‌سازی و اتاق‌های بلیستر پکیجینگ که باید ارتقای GMP دهیم تا بتوانیم با گرفتن مجوز از سازمان غذا و دارو محصولات جدیدی تولید کنیم.

با توجه به افزایش سرمایه به اهداف آتی شرکت اشاره کنید؟

با افزایش سرمایه و گرفتن GMP و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو، قادر به تولید دارو برای شرکت‌های دیگر می‌شویم و سودآوری بالایی خواهیم داشت. همچنین صادرات شرکت افزایش خواهد یافت و این مهم می‌تواند برای شرکت و کشور ارزآوری داشته باشد. همچنین ارائه GMP به کشورهای تاجیکستان، لبنان، عراق، افغانستان و ونزوئلا باعث ثبت دارو به نام شرکت ما در کشورهای هدف خواهد شد. ضمن اینکه به کمک مجوزی که از سازمان خواهیم گرفت، می‌توانیم تا پایان سال ۵۰ داروی جدید شرکت که در پایگاه تحقیقاتی قرار دارد را وارد بازار کنیم که این داروها شامل کپسول، ساشه و اسپری‌های موضعی می‌شوند، که این امر باعث افزایش آورده شرکت و تکمیل سبد مصرفی مجموعه خواهد شد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود از این میزان دارو تا پایان سال حدود ۱۸ داروی جدید وارد بازار شود.

چشم‌انداز ایران‌دارو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اقدامات خوب انجام شده و روند صعودی فروش از اسفند ماه سال گذشته، پیش‌بینی ما این است که از باشگاه ۶۰ میلیاردی به باشگاه ۸۰ میلیاردی‌ها ارتقا پیدا کنیم. دورنمای شرکت هم این است که سبد مصرفی محصولات در داروخانه‌ها را تنوع بخشیم که این مورد در چهار ماه اخیر اتفاق افتاده است، اما قصد داریم این تنوع بیشتر از قبل باشد تا بتوانیم با سایر شرکت‌ها رقابت کنیم.

و سخن پایانی؟

سهامداران مطمئن باشند همان‌طور که شرکت توانسته است در ماه‌های اخیر صعودی باشد، در ادامه هم همین روند ادامه خواهد یافت. این مجمع نیز برای این بود که نشان دهیم مواد اولیه و نیازهای ما متعادل است و در شش ماهه دوم قطعاً عملکرد بهتری خواهیم داشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد