هیتکو در مسیر تبدیل شدن به غول تامین محصولات سلامت‌ محور

هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود بزرگترین غرفه را در بیستمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران را خود اختصاص داده بود و داروسازان با فعالیت‌ها و دستاوردهای این هلدینگ در حوزه‌های مختلف آشنا شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از فانا؛ هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) دارای بیش از ۲۰ شرکت زیرمجموعه است که در حوزه‌های مختلف مانند واردات و تولید دارو و مواد موثره دارویی، واردات و تولید مکمل، واردات و تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، واردات و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، ایجاد دانش فنی تولیدمحور در حوزه سیستم‌های دارورسانی، توسعه، جمع‌آوری پلاسما و ساخت داروهای مشتق از پلاسما، تولید ملزومات بسته‌بندی مورد مصرف در صنعت داروسازی و صنایع دیگر، تولید داروهای دام و طیور، تولید محصولات غذایی، توزیع محصولات سلامت‌محور و فروش و بازاریابی محصولات سلامت‌محور فعالیت می‌کنند.

رستا ایمن دارو، تامین فارمد تهران، پاک سلامت تامین، تامین شفا پارس، تامین دارو تهران، کیارا زیست فارمد، آرادکو پارس، سورینت کیش، دارو بهبود تامین، پیشتاز دارو تامین، نوین دارو، کارا یاخته تجهیز آزما، شتابدهنده دانا، تامژن سلامت پارس، ویرا، رابینسون سلامت، کیش دارو پلاست، فرزانگان کیش، ژوبین مهر، پخش دلسا دارو پارس، اکسون تامین سلامت و تامین سلامت پارسیان کیش شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) هستند.

در حاشیه نمایشگاه جنبی بیستمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران فرصتی شد تا با محمدهادی کمالی، مدیرعامل هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) در گفت‌وگویی به سولات  زیر پاسخ داد.

هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) و شرکت‌های زیرمجموعه آن در چه حوزه‌هایی فعالیت‌ می‌کنند؟

هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) مشتمل بر حدود ۲۰ شرکت است که در حوزه‌های مختلف محصولات سلامت‌محور فعالیت می‌کنند. چند شرکت هلدینگ در حوزه دارو شامل واردات، تولید تحت لیسانس و تولید برندهای متعلق به خودمان فعالیت می‌کنند. همچنین چند شرکت هلدینگ در حوزه مکمل شامل واردات، تولید تحت لیسانس و تولید برندهای متعلق به خودمان فعالیت می‌کنند. اغلب برندهایی هم که به صورت تولید تحت لیسانس داریم، برندهای آمریکایی هستند که نمایندگی این محصولات را داریم و جزو برندهای معتبر جهان محسوب می‌شوند.

همچنین هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت زیادی دارد. حدود ۲۰ سال است که نمایندگی انحصاری برندهای GUM و Butler را از آمریکا داریم که در حوزه محصولات بهداشت دهان و دندان جزو برندهای معتبر جهان محسوب می‌شوند. حدود یک سال است که واردات و تولید تحت لیسانس محصولات برند LAGUNA  از فرانسه را آغاز کرده‌ایم که شامل طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی می‌شود. در زمینه تامین محصولات سرم‌های پپتیدی هم در یکی از برندهای زیرمجموعه LAGUNA به نام LAGUNA Professional فعالیت می‌کنیم.

به تازگی شرکت سورینت کیش را در اختیار گرفتیم که مجموعه بزرگی در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است و قصد داریم با یک بازسازی اساسی و دریافت گواهینامه GMP به‌روزترین و بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را در این کارخانه تولید کنیم. برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی دیگری نیز در شرکت‌های آرایشی و بهداشتی هلدینگ هیتکو در حال فعالیت هستند.

یکی از شرکت‌های هلدینگ به نام فرزانگان کیش در زمینه تولید داروها و مکمل‌های دام و طیور فعالیت می‌کند. در حوزه تامین محصولات غذایی نیز شرکت ژوبین مهر فعالیت می‌کند.

در زمینه تجهیزات پزشکی عمدتا مصرفی که در واقع هسته اصلی فعالیت هلدینگ نیز از همین حوزه آغاز شده است، هم نمایندگی واردات داریم و هم عامل فروش چند شرکت دیگر فعال در این حوزه هستیم. یکی از شرکت‌های هلدینگ به نام تامین سلامت پارسیان کیش در زمینه توزیع محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. یکی دیگر از شرکت‌های هلدینگ به نام اکسون تامین سلامت هم در زمینه فروش و بازاریابی محصولات سلامت‌محور فعالیت می‌کند.

هفت شرکت زیرمجموعه هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) نیز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که این حوزه، حوزه جدیدی برای هلدینگ محسوب می‌شود و تلاش کردیم با سرمایه‌گذاری روی افراد دانشمند و صاحب فناوری و همچنین شراکت و همکاری با شرکت‌های معتبرد در این حوزه نیز فعالیت قوی داشته باشیم. از جمله فعالیت‌های هلدینگ در حوزه‌های دانش‌بنیان می‌توان به ژن‌درمانی و تولید داروهای بیولوژیک و داروهای نوترکیب اشاره کرد که امیدواریم محصولات تعریف شده برای این شرکت‌ها طی ماه‌های آینده به تدریج تولید و وارد بازار شوند.

چه میزان از فعالیت هلدینگ تولید و چه میزان واردات است؟

با توجه به شرایط کشور، بخش عمده فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ، تولید برندهای خودمان و تولید تحت لیسانس و بخش دیگری هم مربوط به واردات است که واردات هم عمدتا مربوط به واردات مواد اولیه به منظور تولید تحت لیسانس می‌شود. تولید و واردات محصولات با کیفیت براساس استانداردهای به‌روز شرکت‌های بزرگ جهانی، استراتژی اصلی هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) است و در عین حال تلاش می‌کنیم برندهای خودمان را هم با بالاترین کیفیت تولید کنیم.

درباره فعالیت‌های دارویی هلدینگ بیشتر توضیح دهید.

بزرگترین شرکت دارویی هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو)، شرکت رستا ایمن دارو است که نماینده شرکت آپوتکس کانادا است و واردات محصولات آپوتکس و تولید تحت لیسانس این محصولات را انجام می‌دهد. ما با توجه به نیاز کشور و عدم کفایت تولید داخل، اقدام به واردات یا تولید تحت لیسانس محصولات آپوتکس می‌کنیم. شرکت تامین فارمد تهران نیز به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ در زمینه واردات فوریتی دارو فعالیت می‌کند و این شرکت در حال حاضر یکی از بزرگترین واردکنندگان سرم در کشور است. این شرکت علاوه بر واردات فوریتی دارو، در زمینه تولید تعدادی از مکمل‌های غذایی و گیاهی نیز فعالیت می‌کند. در دوران کرونا، هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) مواد اولیه واکسن کووید را برای هلدینگ برکت تامین کرد. همچنین تاکنون مواد اولیه تولید آنتی‌بیوتیک را برای شرکت‌های مختلف تامین کرده‌ایم.

چند نفر در هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه آن مشغول به کار هستند؟

هلدینگ تامین سرمایه سلامت (هیتکو) به همراه شرکت‌های زیرمجموعه در مجموع حدود ۶۰۰ نفر نیرو دارد و هدف‌گذاری هلدینگ این است که طی پنج سال آینده به یکی از از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه محصولات سلامت‌محور تبدیل شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد