عرضه ۶هزار خودروی وارداتی با موعد تحویل ۴ماهه

مدیر طرح واردات خودرو با اشاره به عرضه ۶ هزار خودرو وارداتی در دور جدید ثبت‌نام به متقاضیان، گفت: بر اساس آیین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

 مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت دیشب در یک نشست خبری آنلاین با بیان اینکه ثبت نام خودروهای وارداتی از روز چهارشنبه دوم آبان آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان تا هفتم آبان مهلت دارند در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام کنند.

ضیغمی افزود: البته متقاضیان خرید این خودروها باید قبل از ثبت نام نسبت به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نزد یکی از بانک‌های عامل اقدام کنند که این فرصت تا روز شنبه ۵ آبان به متقاضیان داده شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره سقف قیمت واردات خودرو تصریح کرد: سقف قیمت واردات خودرو تغییری نکرده است.

وی  درباره میزان عرضه خودرو در این دور نیز گفت: در این دوره ۶ هزار خودرو عرضه می‌شود.

تکذیب تعلیق ثبت سفارش واردات خودرو

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت درباره زمان تحویل خودروها به متقاضیان افزود: بر اساس آئین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

ضیغمی در مورد نحوه عرضه خودروهای وارداتی و اولویت بندی بیان کرد: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از خودروهای عرضه شده باشد، قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق قرعه کشی انجام می‌شود.

وی افزود: در این دوره ۱۱ مدل خودرو وارداتی به متقاضیان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از میان خودروهای عرضه شده تا ۵ خودرو را انتخاب کنند.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره اینکه به نظر می‌رسد سامانه با مشکل مواجه شده است، گفت: سامانه مشکلی ندارد؛ افراد ۲۴ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه ثبت نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی در خصوص شرط پلاک فعال هم تصریح کرد: شرایط پلاک فعال مانند شرایط قبل است، یعنی برای خودرو با عمر زیر پنج سال که پلاک فعال داشته باشند اعمال می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد