تخصیص ۱۰همت برای رفع مشکل نقدینگی صنعت دارو

وزیر بهداشت از اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات نقدینگی صنعت دارو خبر داد و گفت: باید در تولید مواد اولیه دارو به خودکفایی واقعی برسیم.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، محمدرضا ظفرقندی امروز، چهارشنبه، در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از پرافتخارترین عرصه‌ها صنعت داروسازی است. ما باید در همه ابعاد علم به ارتباط با صنعت بپردازیم و یکی از پیشتازان این عرصه، داروسازی کشور است.

وی افزود: باید تأمین نیازهای کشور در درجه اول و صادرات دارو در درجه دوم به حد قابل‌قبولی برسد. خودکفایی واقعی، وقتی اتفاق می‌افتد که ما بیشتر مواد اولیه دارو را نیز خودمان تأمین کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد به‌سمت خودکفایی واقعی حرکت می‌کنیم، باید همه دست به دست یکدیگر بدهند و با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی به‌سوی این خودکفایی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: زیبنده کشور و مردم ما نیست که گاهی از کمبودهای دارویی رنج ببرند و تأمین مناسب دارو کاری است که انتظار داریم همه تولیدکنندگان با سرمایه‌گذاری، علم و کمک به یکدیگر آن را محقق سازند.

طلب ۸۰همتی داروخانه‌ها از دولت

وی بیان کرد: ساخت داروی باکیفیت کار بسیار سختی است و انتظار ما این است که با تلاشی که داروسازان می‌کنند و وظیفه‌ای که وزارت بهداشت در زمینه تولید دارو دارد، مشکلات رفع شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از تلاش‌های ما رفع کمبود نقدینگی است و جلسات متعددی با مسئولان اقتصادی دولت داشتیم و حدود 10همت تخصیص یافته است تا بتوانیم کمبود نقدینگی صنعت دارو و نیازهای ارزی را جبران کنیم؛ در این زمینه از بانک مرکزی نیز کمک خواهیم گرفت با تسهیلاتی که برای جبران نقدینگی این ارز پرداخت می‌شود.

ظفرقندی گفت: امیدواریم پیشرفت دانش کشور ما در مرز علم قرار بگیرد. ما باید به قانون برنامه توسعه عمل کنیم و در این قانون موظف شده‌ایم که سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، برای تحقق این امر باید به مرزهای علمی دارویی دست پیدا کنیم زیرا علم داروسازی روز به روز در حال گسترش است و در این صورت است که می‌توانیم به اهداف برنامه توسعه دست پیدا کنیم. امیدواریم در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما، در جهت هم‌افزایی برای رفع نیازهای مردم و بهبود شرایط دارویی کشور حرکت کنیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد