قیمت نان چند درصد گران شده است؟

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به ثابت بودن قیمت نان در تهران از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: تعیین و ابلاغ قیمت نان در سایر استان‌ها با نظر استانداری و سایر نهادهای ذیربط خواهد بود.

به گزارش اکونگار به نقل از اتاق اصناف ایران، علی توسطی درباره آخرین قیمت انواع نان در تهران گفت: با تأیید وزارت کشور، تغییرات قیمت در کارتخوان‌های مربوط به فروش نان به اجرا در آمده که بر این اساس قیمت نان سنگک ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین، قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک از یک هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: نان لواش با آرد نوع یک از پانصد تومان به هفتصد تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع دو نیز از ششصد و پنجاه به نهصد تومان رسید و قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰ تومان به ۱ هزار و دویست شصت تومان و نوع دو از ۱ هزار و دویست به یک هزار و پانصد تومان رسید. همچنین قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از هفتصد به ۸۵۰ تومان و نوع دو از ۱ هزار به ۱ هزار و دویست تومان تغییر یافت.

نارضایتی نانوایان از قیمت نان/ سفره مردم گران‌تر می‌شود؟

توسطی ادامه داد: شکل عرضه نان کنجدی نیز تغییر یافته، به این ترتیب که در کارتخوان‌های عرضه نان قسمتی جداگانه برای خرید کنجد در نظر گرفته شده و مشتریان می‌توانند از این قسمت به ازای هر نان از ۱۰ تا ۳۰ گرم کنجد خریداری کنند و نانوا با نظر مشتری از این کنجد در پخت نان استفاده می‌کند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با اعلام قیمت جدید نظارت بر اجرای آن تشدید می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، دستگاه‌های تعزیراتی و بازرسی برخورد قانونی و اعمال قانون خواهند کرد.

توسطی با اشاره به ثابت بودن قیمت نان در تهران از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: تعیین و ابلاغ قیمت نان در سایر استان‌ها نیز با نظر استانداری و سایر نهادهای ذیربط تعیین و ابلاغ خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد