این صنعت قابلیت ارزآوری یک میلیارد دلاری دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران گفت: اگر چرم سبک (گوسفندی) را فرآوری کرده و به محصولات چرمی تبدیل کنیم می‌توانیم رقمی در حدود یک میلیارد دلار ارز آوری داشته باشیم.

به گزارش اکونگار به نقل از صدا و سیما، علی حسن زاده دلیر رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما درباره صادرات چرم سبک یا سالامبور افزود: سالانه ۱۸ تا ۱۹ میلیون جلد چرم سبک استحصال می‌شود و در حال حاضر این نوع از چرم به صورت ابتدایی یعنی همان سالامبور یا با یک مرحله بالاتر از فرآوری که ارزش افزوده بالایی ندارد به کشور‌های خارجی صادر می‌شود که نهایتا ۴۵ میلیون دلار می‌تواند ارز آوری داشته باشد.

کمیابی پوست همزمان با واردات گوشت/چرم مصنوعی صنعت چرم را تهدید می کند

وی اضافه کرد: با فرآوری چرم سبک و تبدیل آن به محصولات چرمی می‌توانیم برای ۱۸ هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کنیم.

حسن زاده دلیر ادامه داد: از دولت آینده و به ویژه از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم در زمینه تولید محصولات فرآوری شده و نهایی که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد، تولیدکنندگان را حمایت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم ایران درباره تولیدچرم سنگین هم گفت: در حال حاضر حدود ۲/۳ دهم (دو ممیز سه دهم) میلیون راس دام گاوی در کشور کشتار می‌شود که جوابگوی بخش تولید چرم تمام شده کشور نیست، زیرا توان و ظرفیت تولید داخلی بسیار بالاست و از آنجائیکه که چرم گاوی در تولید کیف، کفش و کمربند بکار می‌رود، کمبود داریم.

وی افزود: باید برای واردات مواد اولیه پوست دام سنگین، تسهیلات و حمایت‌های لازم صورت گیرد تا کارخانه‌ها با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد