قیمت گوشت خورشتی در مرداد ۱۴۰۳ چند؟

افزایش قیمت گوشت قرمز در سال‌گذشته باعث شده تا نرخ برخی محصولات مانند گوشت خورشتی بیش از ۱۵۰درصد رشد کند.

به گزارش اکونگار، بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار، در سال 1402 گوشت قرمز با تورم بیش از 128درصدی رکوددار نرخ تورم بوده و روند صعودی قیمت گوشت کاهش این محصول پروتیینی از سبد خانوار را سرعت بخشید. درحالی که دولت با عرضه گوشت‌های وارداتی در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شهرداری به دنبال مدیریت بازار است، اما قیمت گوشت در یک سال اخیر با وجود واردات سر به فلک کشیده است. 

قیمت هرکیلو گوشت ران گوسفندی در آستانه میلیونی شدن/ نرخ گوشت قرمز همچنان ثابت است؟+ جزییات

درحال حاضر یکی از گران قیمت‌ترین محصولات در حوزه محصولات پروتیینی گوشت قرمز گوسفندی است. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت خورشتی گوسفندی در بازار بین 800 تا 850هزار تومان است. 

همچنین هرکیلو گوشت خورشتی گوساله حوالی 750تا800هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود که در برخی فروشگاه‌های خاص قیمت این محصولات بیش از 900هزار تومان است. 

درحالی که یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت گوشت، افزایش قیمت دام زنده و عدم حمایت دولت از دامداران عنوان می‌شود، همچنان مصرف گوشت گوسفندی در بازار تقاضای بیشتری نسبت به گوشت گوساله دارد. 

در سال گذشته قیمت هر کیلو گوشت خورشتی گوسفندی حدود 500هزار تومان بود که در حال حاضر به بیش از 800هزار تومان رسیده است. 

درحالی که دولت مدعی است با واردات گوشت‌های خارجی بازار را به سمت تعادل برده، اما تهیه گوشت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار به مانند هفت خوان رستم است و در بیشتر مواقع صف‌های طولانی در برابر عرضه اندک محصول پاسخگوی نیاز مشتریان نیست. 

باتوجه به حضور دولت جدید و روی کار آمدن دولت پزشکیان از ماه آینده باید دید که وضعیت گوشت در مردادماه به کدام سو می‌رود و آیا دولت جدید می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند. 

درحال حاضر قیمت گوشت در یک آرامش 40روزه به سر می‌برد و التهابات قیمتی سال گذشته را تجربه نکرده است، با این حال به دلیل افزایش سطح تقاضا در ایام محرم، قیمت گوشت خورشتی گوسفندی در بازار آزاد با افزایش حدود 50هزار تومانی همراه بود. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد