بهترین کشورهای جهان برای کارگران مهاجر/ نیروی کار در این کشورها بالاترین دستمزد را دریافت می‌کند

نیروی کار ماهر در کشورهای مختلف جهان دستمزدهای متفاوتی دریافت می‌کنند که همچنان ایالات متحده برای نیروی کار جذابتر از سایر کشورهاست.

به گزارش اکونگار به نقل از نشریه فوربس، بسیاری از مردم جهان به دلیل داشتن شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی مهاجرت را به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌های تغییر انتخاب می‌کنند.بیشتر افراد به دنبال یافتن کشورهایی برای مهاجرت هستند که بتوانند سطح درآمد و رفاه خود را افزایش دهند.

۲ اقدام غیرقانونی دولت در مصوبه مزدی ۱۴۰۳/ دولت باحذف کدام ماده‌های قانونی حقوق کارگران را تضعیف کرد؟

بررسی‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که بازار کار جهانی روند رو به رشدی در پیش گرفته است و پس از پایان یافتن دوره کووید ۱۹، همچنان دورکاری فرصت‌های مناسبی را برای افزایش درآمد افراد به وجود آورده است. با این حال نیروی کاری همیشه به دنبال یافتن مقاصد بهتر برای افزایش درآمد و بالابردن سطح رفاه است.

در کشورهای مختلف جهان قوانین متفاوتی برای نیروی کار به خصوص نیروی کار مهاجر وجود دارد. این شرایط و قوانین که عبارتند از میزان مالیات بر حقوق، حق بیمه، اضافه کاری و سایر مزایا که  به صورت مستقیم بر مبلغ نهایی حقوق و دستمزد  دریافتی نیروی کار تاثیر دارد.

بررسی موسسات کاریابی که بیشترین مشتریان را از آمریکای شمالی، اروپای غربی، آمریکای مرکزی و تمامی نقاط آفریقا و آسیا دارند، نشان می‌دهد که اختلاف دستمزد و شرایط ورود به کار در برخی کشورها دارای اختلاف‌های فاحشی است.

در ادامه اسامی بهترین کشورها برای مهاجران از نظر موقعیت شغلی و میزان درآمد آمده است.

۱-ایالات متحده: با وجود مالیات‌های بالا و ساعات کاری طولانی، مردم همچنان تمایلی فراوانی به کار در آمریکا دارند و آن را یک فرصت شغلی مناسب می‌دانند. برخی از بهترین مشاغلی که بالاترین حقوق و پتانسیل رشد شغلی را دارد، عبارتند از توسعه دهندگان نرم افزار، پزشک، پرستار، تحلیلگر امنیت اطلاعات و مدیر مالی. در سال 2024، متوسط ​​حقوق ماهانه در آمریکا 6398 دلار  تعیین شده است.

۲-لوگزامبورگ: این کشور در دسته کوچکترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد، اما سطح دستمزد نیروی کار در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد. حداقل متوسط ​​دستمزد به حدود 3250 دلار در ماه برای کارگران ماهر و 2700 دلار آمریکا برای کارگران معمولی است.

پردرآمدترین مشاغل در این کشور شامل بانکداری، فعالیت در گروه‌های مالی و فعالیت در بخش‌های صنعتی به خصوص در حوزه فولاد است. مشاغل پردرآمد، حدود 7433 دلار در ماه دستمزد دریافت می‌کنند.

۳-ایسلند: این کشور دارای ۳۷۸هزار نفر جمعیت است که به دنبال جذب نیروی کار با حقوق بالا است. بیشترین فرصت‌های شغلی در ایسلند شامل  فعالیت در بخش‌های گردشگری، شیلات، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و تولید است.متوسط حقوق ماهیانه نیروی کار در این کشور ۵۷۲۲دلار آمریکا است که در رده دستمزدهای بالا قرار می‌گیرد.

۴-سوییس: این کشور اروپایی کوچک و محصور در خشکی دارای بالاترین استانداردهای مالی، بانکی و ساختمانی در جهان است. شرکت‌های بین‌المللی مانند نستله، گروه بیمه زوریخ، زیمنس و کارلسبرگ همگی دارای دفتر مرکزی در سوئیس هستند. میانگین درآمد ماهانه آن به 7958 دلار آمریکا است.

۵-دانمارک: این کشور کمترین نابرابری درآمدی جهان را دارد، بنابراین جای تعجب نیست که شادترین نیروی کار را داشته باشد. گفته می شود، این کشور یکی از بالاترین نرخ های مالیات جهانی را نیز دارد. دانمارک در صنایعی مانند علم، کشاورزی، فناوری، گردشگری و حمل و نقل نیازمند کارگران ماهر است. کارگران ماهر در دانمارک درآمد ماهانه‌ای در حدود 6127 دلار آمریکا دارند.

۶-هلند: به طور متوسط، کارمندان در هلند حدود 35 ساعت در هفته کار می کنند و به طور متوسط ​​حدود 60000 دلار در سال درآمد دارند.در این کشور پتانسیل درآمد بالای 5019 دلار آمریکا در ماه وجود دارد.

۷-بلژیک: این کشور یکی از بالاترین استانداردهای زندگی و تحصیلی را دارد. متوسط ​​دستمزدها در پایتخت این کشور، بروکسل، که پایتخت واقعی اروپا و محل استقرار مؤسسات مختلف اتحادیه اروپا است،  در بالاترین  سطح است. متوسط حقوق ماهیانه در بلژیک 4491 دلار آمریکا، است.

۸-نروژ: این کشور بالاترین سطح استاندارهای زندگی را دارد و بیشترین درصد افراد تحصیل کرده در خود جای داده است. تحصیلات دانشگاهی در نروژ تقریباً کاملاً رایگان است و همه افراد بدون در نظر گرفتن موقعیت مالی به آن دسترسی متوسط درآمد در این کشور 7878 دلار آمریکا در هر ماه است.

۹-اتریش: سطح حقوق و دستمزد در اتریش در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بود،فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در این کشور دارند. البته این کشور دارای بالاترین نرخ مالیات در جهان بوده و متوسط حقوق یک کارگر ماهر 4643 دلار آمریکا در ماه است.

استرالیا: متوسط کار در استرالیا ۳۵ساعت در هفته است، البته این موضوع به گرمای هوا بستگی دارد. با این حال، نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که با افزایش نرخ بهره و رشد جمعیت در سال های آینده، اشتغال آسیب ببیند. مشاغل پردرآمد ماهیانه 5070 دلار آمریکا حقوق می‌گیرند.

آلمان: این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین اقتصاد اروپاست. متوسط ​​حقوق حدود 4000 دلار آمریکا در ماه است. متوسط ​​حقوق ناخالص در آلمان بسته به موقعیت مکانی، حرفه، سابقه کار و اندازه شرکت متفاوت است. مالیات و کمک های اجتماعی نیز دستمزد ناخالص کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در شرکت‌های بزرگ، مدیران محصول، مدیران فناوری اطلاعات و متخصصان پزشکی بسیار بالاتر از حد متوسط ​​درآمد دارند.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان