تورم ۴۱درصدی اجاره‌بها در تهران/قیمت مسکن چقدر گران شد؟

تورم مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه افزایشی شده و نشان از رشد قیمت مسکن در نخستین ماه پاییز دارد. تورم اجاره نیز مسیری مشابه تورم مسکن را پیموده است.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت نیوز، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور در مهر ماه سال جاری به ۲۷۸.۱ رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۲.۷ درصد و ۳۱.۶ درصد افزایش یافته است؛ همچنین این شاخص در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۳.۶ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه مسکن در مهر ماه به ۳.۳ درصد رسید

ضریب اهمیت مسکن در مهر ماه با عدد ۳۳.۹۶ واحد اعلام شد که مشابه شهریور ماه بوده و تغییری نکرده است. شاخص مسکن نیز در مهر ماه به ۲۶۴.۱ واحد رسید، در حالی که این عدد در شهریور ۲۵۵.۶ واحد بود و حاکی از افزایش شاخص مسکن در مهر ماه است.

تورم ماهانه مسکن در مهر ۳.۳ درصد بوده، در حالی که در شهریور، تورم ماهانه مسکن ۲.۹ درصد را نشان داده که حاکی از افزایش تورم ماهانه مسکن در یک ماهه نخست پاییز است.

تورم نقطه به نقطه ۴۰.۹ درصد بوده است در حالی که تورم نقطه به نقطه شهریور ۴۲.۳ درصد بود و نشان از افت تورم نقطه به نقطه مسکن در مهرماه دارد.

همچنین، تورم سالانه مسکن در مهر ماه به ۴۱.۸ درصد رسید؛ در حالی که این رقم در شهریور ۴۱.۷ درصد بود که افزایش تورم سالانه مسکن در مهر را نشان می‌دهد.

سهم‌۷۰درصدی قیمت زمین در هزینه‌ مسکن

تورم نقطه به نقطه اجاره در مهر ماه به ۴۱ درصد رسید

ضریب اهمیت اجاره در مهر ماه با عدد ۳۳.۶۰ واحد اعلام شد که مشابه شهریور ماه بوده و تغییری نکرده است. شاخص اجاره نیز در مهر ماه به ۲۶۳.۶ واحد رسید، در حالی که این عدد در شهریور ۲۵۵.۱ واحد بود و حاکی از افزایش شاخص اجاره در مهر ماه است.

تورم ماهانه اجاره در مهر ۳.۳ درصد و در شهریور ماه ۲.۹ درصد بوده که نشان‌دهنده رشد تورم ماهانه اجاره در مهرماه است.

با این حال، تورم نقطه به نقطه اجاره در مهرماه رقم 41 درصد را نشان می‌دهد که در مقایسه با رقم تورم  ۴۲.۳ درصدی شهریور ماه کاهش نشان می‌دهد.

همچنین، تورم سالانه اجاره در مهر ماه به ۴۱.۸ درصد رسید؛ در حالی که این رقم در شهریور ۴۱.۷ درصد بود که افزایش تورم سالانه در مهر را نشان می‌دهد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد