هشدار درباره پیامد خرید قسطی لوازم خانگی

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه مردم به ناچار به سمت خرید قسطی لوازم خانگی رفته‌اند، گفت: قیمت بالاتر لوازم خانگی قسطی نسبت به نقدی، دریافت بهره وام ازسوی بانک و... موجب شده لوازم خانگی خریداری شده با این وام، بسیار گرانتر از خرید نقدی برای مردم آب بخورد.

به گزارش اکونگار به نقل از حیات؛ محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مورد فروش اقساطی لوازم خانگی توسط بانک‌ها، گفت: مردم به ناچار خرید قسطی انجام میدهند. البته به دلیل اقساطی بودن کالا، دریافت کنندگان وام، سود بسیار بیشتری به بانک پرداخت میکنند؛ اما مردم به دلیل گرانی لوازم خانگی مجبورند به صورت قسطی خرید کنند.

او با اشاره اینکه لیست قیمت لوازم خانگی این طرح گرانتر از خرید نقدی برای مردم آب میخورد، افزود: تبلیغات و هزینه‌های جانبی این طرح روی قیمت تمام شده کالا تاثیر میگذارد و فروشندگان و تولیدکنندگان این کالاها، هزینه ذکرشده را از خریدار دریافت میکنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: از طرفی، سود این تسهیلات نیز در قالب اقساط از مردم دریافت میشود.

اسلامیان با اشاره به رکود حاکم بر بازار لوازم خانگی ادامه داد: بازار لوازم خانگی در رکود کامل است. بخشی از این رکود به شرایط اقتصادی و قدرت خرید پایین مردم برمیگردد و بخشی به اولویت بندی خرید خانواده‌ها.

او تصریح کرد: بخشی از تقاضای مردم نیز به سمت خرید اقساطی سوق داده شده است. مردم برای خرید لوازم خانگی به فروشگاه‌های بزرگی مراجعه میکنند که لوازم خانگی را به صورت قسطی میفروشند و تامین مالی خوبی دارند. همه این موارد مزید بر علت شده تا بازار در رکود باشد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خرید لوازم خانگی به چه میزان کاهش یافته است؟ گفت: خرید مردم نسبت به زمانی که رکود در بازار نبود، نصف شده است.

اسلامیان در مورد گارانتی‌های لوازم خانگی ایرانی نیز افزود: سیر گارانتی در ایران به ویژه در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. خدمات پس از فروش و کیفیت آن نیز بهبود یافته؛ ولی هنوز تا رسیدن به نقطه طلایی که به معنی کامل بتوان گفت گارانتی یا وارانتی انجام میدهیم، فاصله بسیار زیادی داریم.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در تشریح گارانتی‌های ارائه شده در ایران در حوزه لوازم خانگی گفت: ارائه خدمات گارانتی در ایران به طور صددرصد انجام نمیشود ولی میتوان گفت تا ۷۰درصد انجام میشود.

اسلامیان در مورد مراجع پاسخگوی شکایات مردم در مورد گارانتی لوازم خانگی توضیح داد: سازمان‌های صنعت و معدن مربوط به هر استان و سازمان حمایت از مصرف‌کننده به این موارد رسیدگی خواهند کرد و این سازمان‌ها شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی را ملزم میکنند تا پاسخگوی شکایات مردم باشند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد