کام تلخ تولیدکنندگان و صادرکنندگان شیرنی و شکلات

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در دیدار با رییس اتاق بازرگانی تهران نسبت به وضعیت نامناسب صادرات شیرینی و شکلات هشدار داد.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی سبد غذایی خانوار نشان می‌دهد که مصرف شیرینی و شکلات در خانوار ایرانی کاهش یافته است. درحالی که عموم مردم تصور می‌کنند سرانه مصرف شیرینی و شکلات رو به افزایش است؛ اما گزارش جامع سوپرمارکتی ایران نشان می‌دهد که به دلیل بزرگ شدن اندازه بازار قیمتی شیرینی شکلات در سال ۱۴۰۱ مردم با همسو شدن تورم و قیمت شیرینی و شکلات به سمت کاهش مصرف حرکت کرده‌اند. 

در حال حاضر هم تولیدکنندگان شیرینی و شکلات معتقدند که به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی و بین‌المللی بازارهای جهانی را از دست داده‌اند و کام صادرکنندگان شیرینی و شکلات تلخ شده است. 

محمود نجفی‌‌‌‌‌‌‌‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور در بیست‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات، ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکوئیت که از شانزدهم شهریورماه جاری آغاز به‌کار کرده‌‌‌‌‌‌‌‌است، علاوه‌بر آنکه از توانمندی‌های صنعتی و صادراتی واحدهای تولیدی این بخش دیدن کرد، پیرامون مشکلاتی که صنعت شیرینی و شکلات با آن مواجه است و راهکارهای نمایندگان بخش ‌‌‌‌‌‌‌‌خصوصی در اتاق تهران برای تسهیل موانع این بخش با فعالان و کارآفرینان این صنعت به گفت‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌گو نشست.

جمشید مغازه‌‌‌‌‌‌‌‌ای، دبیر این تشکل اقتصادی، توضیحاتی پیرامون وضعیت کنونی صنعت شیرینی و شکلات در ایران داد.

مغازه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در این‌باره به روند نزولی صادرات محصولات شیرینی و شکلات ایران طی سال‌های اخیر به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی دولت اشاره کرد و یادآور شد که صادرات شیرینی و شکلات ایران از یک‌میلیارد دلار که در سال‌۹۷ به‌ثبت رسید ‌به ۱۸۰‌میلیون دلار در سال‌گذشته کاهش یافته‌‌‌‌‌‌‌‌است.

وی بی‌‌‌‌‌‌‌‌توجهی دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر به‌نظرات کارشناسی تشکل‌های این بخش و تصویب دستورالعمل‌های این حوزه بدون‌مشورت با انجمن صنفی شیرینی و شکلات را مهم‌ترین چالش این بخش عنوان کرد و یادآور شد که در حال‌حاضر، واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات در تامین روغن و گندم به‌عنوان مواد اولیه تولیدات این بخش، در تنگنای شدید قرار دارند.

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد