نتیجه یک مطالعه: استفاده از خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۴۰ بیشتر می‌شود

اخیرا یک مطالعه تحلیلی پیش‌بینی کرده است که فروش جهانی خودروهای الکتریکی از سالانه ۶۰۰ هزار خودرو در ۲۰۳۰ به سالانه ۲.۷ میلیون خودرو در ۲۰۴۰ افزایش یابد.

به گزارش اکونگار؛ الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت حسابرسی و مشاوره «PricewaterhouseCoopers» انجام شده است، انتظار می‌رود تا سال 2040 کامیون‌های برقی تا حد زیادی جایگزین کامیون‌های دیزلی شوند.

این مطالعه که قرار است در نمایشگاه حمل و نقل «IAA» در هانوفر آلمان ارائه شود، نشان دهنده یک تغییر بزرگ در صنعت حمل و نقل است.

تجزیه و تحلیل «PricewaterhouseCoopers» نشان می‌دهد که تا سال 2030، بیش از 20 درصد کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در سراسر جهان با برق کار خواهند کرد و این تعداد ممکن است تا سال 2040 به 90 درصد افزایش یابد.

«Jorn Neuhausen»، کارشناس صنعتی این شرکت می‎‌گوید که بخش حمل و نقل در حال تحول بزرگی است که از سال 2030، توسط پلتفرم‌های جدید خودروهای الکتریکی آغاز می‌شود

بر اساس این مطالعه، انتظار می‌رود کامیون‌های برقی تا سال 2030 شاهد افزایش حدود 50 درصدی بُرد خود (از 600 به 900 کیلومتر) باشند. همچنین انتظار می‌رود سرعت شارژ خودرو سه برابر شود و هزینه‌های پیشرانه‌های الکتریکی نیز 10 درصد کاهش یابد.

در نتیجه، کامیون‌ها و اتوبوس‌های برقی می‌توانند از نظر اقتصادی برای حمل‌ونقل طولانی استفاده شوند و از نظر هزینه‌های کلی، ارزان‌تر از خودروهای دیزلی خواهند بود. با این حال، این مطالعه بر اهمیت گسترش زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی تاکید می‌کند.

این مطالعه تخمین می زند که اروپا تا سال 2035 به 6.1 میلیارد یورو سرمایه گذاری عمومی برای ساخت 720 ایستگاه شارژ نیاز دارد، در حالی که شرکت‌ها باید 28.6 میلیارد یورو برای ایجاد 28500 ایستگاه شارژ اضافه، سرمایه گذاری کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد