نوسان اندک قیمت سکه/ کاهش اونس جهانی به بازارهای داخلی خط نداد

درحالی که انس جهانی در روز گذشته روند نزولی داشت، اما قیمت سکه در بازار داخلی روند صعودی در پیش گرفت.

به گزارش اکونگار، در حالی که بازارهای مالی کشورمان خود را برای روزهای آرام و کم نوسان در ابتدای دولت چهاردهم آغاز می‌کردند، اما ترور اسماعیل هنیه در قلب تهران منجر به واکنش جدی بازارها به این اقدام تروریستی شد. 

چرخش عجیب بازار طلا و سکه پس از یک هفته تعطیلی/ چرا بازار زرگران سکه نشد؟

 در پی این اتفاق طبق آخرین نرخ‌های اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،  در ساعات ابتدایی انتشار خبر ترور اسماعیل هنیه، سکه امامی به ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و طلای ۱۸ عیار به سرعت به قیمت ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر گرم نزدیک شد. 

روز گذشته هم در آخرین روز کاری هفته، قیمت طلا و سکه با افزایش محدود دلار همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها رشد داشت. تلرانس قیمت در بازار طلا ۲۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود و کاهش اونس جهانی طلا به بازارهای داخلی خط نداد.

معاملات بازارهای مالی در دو روز اخیر تحت تاثیر حادثه ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران قرار گرفته است و معامله‌گران به اخبار سیاسی در حوزه خاورمیانه توجه ویژه‌ای دارند. آنها معتقدند در صورتی که روزهای پرتنش کنونی با آرامش و امنیت جهت روابط مساعد با سایر کشورها پشت سر گذاشته شود و مذاکرات با آمریکا با هدف رفع تحریم‌ها از سرگرفته شود روند بازارهای مالی از التهاب کنونی فاصله می‌گیرد.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۳۳ دلاری در حال معامله است و کاهش نزدیک به ۱۵ دلاری دارد. قیمت اونس نقره روی رقم ۲۸ دلار و ۸۳ سنتی در حال معامله است و افت ۱۴ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومانی در حال معامله است و کاهش ۸۰ تومانی دارد.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد