سازمان برنامه و بودجه نرخ بیکاری را ۷.۶ درصد اعلام کرد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ بیکاری در کشور ۷.۶ درصد است و این رقم در استان مرکزی کمتر از ۶ درصد است‌.

 به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز، داود منظور صبح پنج شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی زرندیه اظهار کرد: طرح‌های مهمی در استان به ویژه در زرندیه در حال اجرا است که به همت استاندار شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این استان هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: افتخار دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که مردم ۲ تا سه دهه چشم انتظار آن بودند در اولویت قرار دارد.

آمار عجیب از بازار کار/ چند درصد شاغلین شغل غیر رسمی دارند؟

وی افزود: طرح‌های مهمی در استان و در شهرستان زرندیه در حال اجرا است اولویت‌های توسعه‌ای ساوه و زرندیه بر بهسازی راه‌های مواصلاتی و نزدیکی به پایتخت و واقع شدن در کریدور مرکز به غرب کشور نیازمند توجه ویژه است.

منظور گفت: افتتاح زیر گذر پرندک یک پروژه مهم بود که با تأخیر انجام شد و امید است با رفع نقاط حادثه خیز، شاهد حوادث ناگوار کمتری باشیم.

وی گفت: سالانه بیش از ۱۸ تا ۱۹ هزار سانحه، زیبنده دولت نیست و اصلاح نقاط حادثه خیز در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: زرندیه یکی از قطب‌های صنعتی استان مرکزی است که مسئله بیکاری آن تا حدودی مدیریت شده است.

منظور گفت: نرخ بیکاری در کشور ۷ و شش دهم است این رقم در استان مرکزی کمتر از ۶ درصد است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در حوزه کشاورزی باید از شیوه‌های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای بهره مند شویم و با تعامل و همکاری آن را در وزارت کشاورزی تقویت کنیم.

منظور افزود: توسعه خدمات درمانی در قالب احداث بیمارستان‌های جدید در اولویت است امیدواریم بتوانیم نیازمندی‌های بخش درمان را در ساوه و زرندیه به بالاتر از متوسط ارتقا دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه برنامه و بودجه کشور گفت: با همکاری استانداری مرکزی طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه را باید مورد بازنگری قرار دهیم.

منظور ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی، اتصال به شهرستان زرندیه و اتصال به ساوه بسیار غیر استاندارد است و مکرر شاهد حادثه هستیم که تلاش بر این است تا پایان سال آینده شاهد توسعه این مسیر باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین امید است تکمیل راه روستایی و سکونتگاه‌های عشایر با سرعت بیشتری انجام شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد