رفت و برگشت دلار به کانال ۵۲هزار تومان / افزایش قیمت طبیعی است؟

یک تحلیلگر بازارهای مالی باتاکید بر اینکه تغییری در منابع بانک مرکزی رخ نداده، گفت: سطح تقاضا کنترل شده و هیچ اتفاقی نیفتاده است .

به گزارش اکونگار، در دو روز گذشته بازار ارز روند صعودی به خود گرفته و قیمت ارز روز گذشته از کانال 52هزار تومان هم گذشت. قیمت دلار در بازار آزاد روز گذشته بین 52هزار و 300 تا 52هزار تومان در نوسان بود، اما روز جاری با بازگشت آرامش به بازارها، قیمت ارز هم به کانال 51هزار تومان بازگشت. بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که، افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر نشات گرفته از تشدید تنش‌ها در غزه و حمله زمینی اسراییل به منطقه غزه است.قیمت دلار همزمان با حمله زمینی اسراییل به غزه در واکنش به این مهم 2هزار تومان گران شد و با فروکش تب جنگ قیمت دلار هم کاهشی شد. 

مجید شاکری تحلیلگر بازارهای مالی،  درباره دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر به ایسنا گفت:  وقتی یک اتفاقی سیاسی با این سطح اهمیت ( تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ) رخ می‌دهد به هر حال تنشی به بازار وارد می‌کند که روند آن طبیعی است، اما تغییرات قیمتی در همین حد است.

وی با اشاره به اینکه تغییری در منابع بانک مرکزی رخ نداده، گفت: سطح تقاضا کنترل شده و هیچ اتفاقی نیفتاده است .

شاکری در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره رشد پایه پولی عنوان کرد: این بحث کاملا فنی است، در کنترل ترازنامه رشد پایه پولی هیچ اهمیتی ندارد، زیرا فارغ از اینکه در لایه مابین بانک‌ها، بانک مرکزی و دولت چه اتفاقی رخ می‌دهد، کل رشد نقدیندگی کنترل شده است.

به گزارش اکونگار، در جریان معاملات امروز، قیمت دلار تا این لحظه در بازار آزاد 51هزار و 650هزار تومان تعیین شده است. درحالی که دلار در ابتدای صبح امروز با 52هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد